حجت الاسلام و المسلمین حمید زاده در مراسم سالگرد رحلت حاج سید احمد خمینی:

حاج احمدآقا صندوقچه اسرار انقلاب بود برخی با درگذشت ایشان خوشحال شدند/برخی در طول زندگی حاج احمد آقا چشم دیدن ایشان را نداشتند

یک خطیب دینی گفت: امام نباید مصادره گروهی شود و امیدواریم ارشادات مقام معظم رهبری و سایر بزرگان در این زمینه موجب شود انقلاب قدرتمند تر شده و زمینه نمایش عظمت روح خدا بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش امیدنامه ، حجت الاسلام و المسلمین اکبر حمید زاده در مراسم بیست و یکمین سالگرد رحلت مرحوم حاج سید احمد خمینی در حرم مطهر امام که با حضور یادگاران و اعضای بیت امام و اقشار مختلف مردم برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه تمام کوشش مرحوم یادگار امام در زندگی خویش، حراست از اندیشه امام بود، اظهار داشت: جا داشت که مجلسی به وسعت ایران برای این عزیز تشکیل شود؛ گرچه قلب انقلاب در بیت امام می تپد و حرم امام کانون پر جاذبه ای برای همه انقلابیون و وفاداران به نهضت امام است، لذا وقتی صحبت از گرامیداشت سالگشت درگذشت حاج احمد آقا به میان می آید به همه دل های امام باور توسعه می یابد.
وی با انتقاد از عدم انعکاس شایسته این مناسبت در شبکه های مختلف صدا و سیما، دومین انگیزه از برگزاری این مجلس را پاسداشت امام راحل و همدلی و همدردی با بیت بزرگ ایشان خواند.
حمید زاده سپس به جایگاه مفهوم «حق» در نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه برای علی(ع) حمایت از حق مهم بود و ایشان چهره افراد کاری نداشتند، یادآور شد: در زمانی که پیمان شکنان در مقام دفاع از حق، ناجوانمردانه در مقابل حق خالص یعنی علی(ع) ایستادند ایشان از حق دفاع کردند.
وی همچنین در خصوص التقاط میان حق و باطل و هشدارهای علی(ع) نسبت به این موضوع، یادآور شد: پس از دوران امام راحل برخی افراد امتزاج میان حق و باطل برای فروش متاع بی کیفیت خود را محور فعالیت قرار دادند و همواره نگران گذشته امام ستیزانه خویش بودند؛ در حالی که مرحوم حاج احمد آقا با این مدعیان آشنایی کامل داشت و صندوقچه اسرار انقلاب بود.برخی با درگذشت ایشان خوشحال شدند.
این خطیب دینی گفت: مرحوم حاج احمد آقا پل ارتباطی امام با مسئولین، چشم بینای امام در جامعه و گوش شنوای امام هنگام گزارشات مسئولین به رهبر کبیر انقلاب بود.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یک کشور امن تحت عنوان نظام ولایت فقیه و با همراهی امت بزرگ اسلامی در جهان مطرح است، افزود: همراهی مردم به گونه ای است که در انتخابات اخیر نشان دادند و مورد تجلیل رهبری انقلاب نیز قرار گرفتند؛ بنابراین این انتخابات توانست یک سند زنده از موجودیت فقه سیاسی شیعه نشان دهد.
حمید زاده با انتقاد از برخی عبارات تند و اهانت ها علیه بزرگان و خصوصا بیت امام راحل، تأکید کرد: کسانی که بر سر سفره انقلاب نشسته اند نباید به خود اجازه دهند به بیت امام و بزرگان کشور دهن کجی کنند و بزرگان نیز نباید چنین اجازه ای به آنها دهند.
وی با انتقاد از رویکرد «نؤمن ببعض و نکفر ببعض» برخی افراد نسبت به اصول نظام جمهوری اسلامی، این شیوه را جفاکارانه خواند و تصریح کرد: جمعیت کثیری که پای صندوق های رأی رفتند استحکام این نظام را به جهانیان نشان دادند و لذا فضای کشور نباید مکدر شود.
این خطیب دینی با توصیه به اینکه انتخابات اخیر باید از لحاظ روانشناختی و جامعه شناختی مورد مطالعه و تحقیق قرار گیرد، رأی مردم را آری به اصلاحات و اعتدال دانست و گفت: باید اصلاحات را باور کنیم و توجه کنیم که «استصلاح» یک عنوان مهم در نهج البلاغه بوده و «اصلاح» عنوان نهضت عاشورا بود.
وی گفت: مردم در این انتخابات همدلی و همزبانی با دولت و نظام را نشان دادند و اکنون نوبت دولتمردان است که همدلی خود را نشان دهند و به دنبال نفرت پراکنی و بهره برداری از خلاء های موجود در جامعه نباشند.
حمید زاده با اشاره به نقشه های دشمنان و برخوردهای اخیر استکبار با حزب الله لبنان و نیز مسأله حضور مدافعان حرم در سوریه، گفت: رئیس جمهور ما از اعتدال و مفاهیم انقلابی در سطح جهان دفاع می کند و شایسته نیست سخنرانی چنین شخصیتی قطع شود و مورد سانسور قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برخی در طول زندگی مرحوم حاج احمد آقا چشم دیدن او را نداشتند چرا که منطق ایشان منطق امروز حاج سید حسن خمینی است، تأکید کرد: امام نباید مصادره گروهی و مصادره به مطلوب شود و امیدواریم ارشادات مقام معظم رهبری و سایر بزرگان در این زمینه موجب شود انقلاب قدرتمند تر شده و زمینه نمایش عظمت روح خدا بیش از پیش فراهم شود.

افزودن نظر جدید