جنجال جدید رونالدو؛ کاهش ارزش سهام یوونتوس

یک دختر آمریکایی مدعی شده که کریس رونالدو در سال 2009 به او تجاوز کرده است.

 

 به گزارش اميدنامه به نقل از خبرآنلاین؛ با بازگشایی پرونده اتهامات جنسی علیه کریستیانو رونالدو، حامیان مالی این ستاره پرتغالی ابراز نگرانی کرده‌اند. دو شرکت «نایک» و «الکترونیک آرتس اسپورتس» گفته‌اند با دقت و نگرانی روند رسیدگی به این پرونده را دنبال می‌کنند و در صورت نیاز اقدام لازم را انجام خواهند داد. این در شرایطی است که به تازگی پلیس شهر لاس‌وگاس در آمریکا اعلام کرده که با اطلاعات تازه‌ای که شاکی پرونده، کاترین مایورگا، فراهم کرده، دوباره بعد از 9 سال به اتهام تجاوز جنسی رونالدو به این زن آمریکایی رسیدگی می‌کند.چ

شواهد جدید درباره پرونده رونالدو

کاترین مایورگای سی و چهار ساله به تازگی به نشریه آلمانی اشپیگل گفته که پیشتر حدود 375 هزار دلار از رونالدو گرفته بود که سکوت کند و از شکایت خود دست بکشد. او پیشتر از رونالدو شکایت کرده بود که رونالدو در یک هتل در لاس‌وگاس به او تجاوز کرده. دو روز پیش هم وکلای کاترین مایورگا، به خبرنگاران گفتند که آماده‌اند مدارک تازه‌ای مبنی بر اثبات اتهامات خود علیه کریستیانو رونالدو ارائه کنند. با وجود این، بعضی از طرفداران رونالدو، با اشاره به انتشار یک فیلم از رونالدو و مایورگا در یک باشگاه شبانه در لاس‌وگاس، به دفاع از او پرداخته‌اند. به گفته آنها این فیلم که به صورت پنهانی توسط یک گوشی موبایل از این دو نفر گرفته شده، نشان می‌دهد این دو نفر آن شب در بین مردم کنار یکدیگر مشغول صحبت هستند و به همین دلیل ادعای تجاوز رونالدو به این زن، نمی‌تواند درست باشد.

نگرانی اسپانسرهای رونالدو

تحولات تازه در این پرونده در کنار بیانیه جدید اسپانسرهای رونالدو مثل شرکت نایک و «EA اسپورتس» حالا اوضاع را برای این ستاره 33 ساله پرتغالی بغرنج و نگران‌کننده کرده. مخصوصاً نایک، غول محصولات ورزشی که قراردادی به ارزش حدود یک میلیارد دلار با رونالدو دارد. در همین حال، باشگاه یوونتوس اعلام کرده که در این ماجرا، کاملاً از ستاره‌اش حمایت می‌کند و کنارش می‌ایستد. این در حالی است که بعد از بالاگرفتن این ماجرا، ارزش سهام باشگاه یوونتوس در بازار بورس ایتالیا حدود پنج درصد افت کرده است. باشگاه یوونتوس در حساب توییتر خود نوشته که کریستیانو رونالدو، در ماه‌های گذشته میزان تعهد و روحیه حرفه‌ای‌اش را به همه ما ثابت کرده. طرح دوباره اتهامات ده سال پیش، نظر مثبت ما به او را تغییر نمی‌دهد. همه ما در باشگاه یوونتوس حامی او هستیم.

حمایت سرمربی پرتغال از رونالدو

همزمان با حمایت باشگاه یوونتوس، فرناندو سانتوس، سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال، به دفاع از ستاره تیمش پرداخته. سانتوس گفته که حرفهای رونالدو را می‌پذیرد و باور دارد که او اهل چنین کاری نیست: «من رونالدو را به خوبی می‌شناسم و کاملاً به او ایمان دارم. خودش گفته که تجاوز یک گناه بزرگ است و من به حرف او باور دارم. این ادعا را قبول ندارم.»

دفاع سانتوس از رونالدو در شرایطی است که او برای دو بازی با لهستان و اسکاتلند دعوت نشده و ماه گذشته هم در بازی برابر ایتالیا و کرواسی هم غایب بود. هرچند که سانتوس و دیگر مقام‌های فوتبال پرتغال هرگز نگفته‌اند که عدم دعوت از رونالدو برای بازی‌های ملی، آیا ارتباطی به این اتهامات جنسی علیه او دارد یا نه. پیشتر خود کریستیانو رونالدو در دفاع از خود گفته بود که این خبرها دروغ محض است و گفته بود که به نظر او تجاوز یک گناه بزرگ و انزجارآور است و او هیچ وقت در زندگی حاضر نمی‌شود چنین خطایی کند.

افزودن نظر جدید