جزئیات تازه از گرفتار شدن کوهنوردان مشهدی زیر بهمن

تیم ۱۴ نفره کوهنوردان مشهدی با یک کوهنورد الیگودرزی در صعود به قلعه "اشترانکوه" استان لرستان دچار حادثه شده که تاکنون ۲ نفر جان باخته، ۷ نفر مفقود و ۶ نفر سالم پیدا شدند.

به گزارش امیدنامه به نقل از تسنیم ،تیم کوهنوردی 14 نفره از مشهد به همراه یک کوهنورد از الیگودرز 3 روز قبل برای صعود به قلعه اشترانکوه لرستان عازم منطقه شدند که در مسیر صعود به قلعه بر اثر ریزش بهمن دچار حادثه شدند؛ این تیم 15 نفره در مسیر به چند دسته تقسیم می‌شوند.

3 کوهنورد به دلیل بیماری که پیدا می‌کنند به پناهگاه برگشته و 12 کوهنورد دیگر به مسیر خود ادامه می‌دهند و وقتی به تاریکی شب می‌خوردند دیگر راه برگشت نداشته و مسیر را ادامه داده که در این مسیر دچار حادثه شدند.

از این تیم 15 نفره تاکنون 7 کوهنورد مفقود شده، 2 نفر جان باخته و 6 نفر هم سالم پیدا شدند و تلاش‌ها برای پیدا کردن 7 مفقودی ادامه دارد هرچند به گفته مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان به احتمال زیاد جان خود را از دست داده اند.

پلنگ برفی ایران جان خود را از دست داد

رضا آریایی در مورد آخرین وضعیت کوهنوردان مفقود شده مشهدی در اشترانکوه لرستان اظهار داشت: هویت دومین جسد کوهنوردان مفقود شده مشهدی در اشترانکوه مشخص شد که نام وی مرتضی غلامپور معروف به پلنگ برفی ایران است.

وی با اشاره به بکارگیری تمام امکانات برای پیدا کردن کوهنوردان مفقود شده افزود: تلاش ها برای پیدا کردن 7 کوهنورد دیگر که 2 زن و 5 مرد هستند ادامه دارد و به احتمال بسیار زیاد این کوهنوردان در زیر بهمن هستند و جان خود را از دست داده اند چراکه کوله پشتی های پیدا شده درست در محل پیدا کردن جسد کوهنورد بوده است.

3 روز قبل 14 کوهنورد مشهدی برای صعود به اشترانکوه اقدام کرده که یک کوهنورد از شهرستان الیگودرز در استان لرستان نیز این گروه را همراهی می‌کند؛ این گروه کوهنوردی 15 نفره در دهلیز سمت چپ به سمت قله گرفتار بهمن شده که 6 نفر سالم پیدا شده ولی 9 نفر مفقود بود که جسد 2 کوهنورد پیدا و 7 کوهنورد دیگر هنوز پیدا نشدند.

اسامی کوهنوردان مفقودی: علی حسینی، امان‌الله جوکار، ناصر اکبری، اکرم حقانی، مهشید جوان‌محمدی، علی قاسم‌زاده، مجید زاده تراب.

اسامی کوهنوردانی که نجات یافته‌اند: امیر تقی زاده، محمود فرنوش فر، حسن موسوی، سروش قادری، محسن اشرفی، سید رضا وحیدی.

علیرضا عامری کوهنورد 22 ساله و مرتضی غلامپور معروف به پلنگ برفی ایران که سابقه صعود به چند قله 8000 متری از جمله اورست را در پرونده اوست، دو کوهنورد جان باخته تاکنون است.

7 کوهنورد مفقودشده مشهدی به احتمال زیاد جان خود را از دست داده‌اند

رضا آریایی در مورد آخرین جزئیات از کوهنوردان مفقود شده مشهدی در اشترانکوه لرستان ظهار داشت: دومین جسد کوهنوردان مفقود شده مشهدی در اشترانکوه پیدا شد که جسد یک مرد است و هنوز 7 کوهنورد دیگر پیدا نشده است.

وی با اشاره به بکارگیری تمام امکانات برای پیدا کردن کوهنوردان مفقود شده افزود: تلاش ها برای پیدا کردن 7 کوهنورد دیگر که 2 زن و 5 مرد هستند ادامه دارد و به احتمال بسیار زیاد این کوهنوردان در زیر بهمن هستند و جان خود را از دست داده اند چراکه کوله پشتی های پیدا شده درست در محل پیدا کردن جسد کوهنورد بوده است.

آریایی در پاسخ به این سئوال که آیا کوهوردان از وضعیت جوی باخبر نبودند اظهار داشت: هواشناسی در روزهای گذشته چندین بار اعلام کرد که هوای غرب کشور و به ویژه استان لرستان همراه با برف و باران است اما متاسفانه این تیم کوهنوردی به این هشدارها اهمیتی نداده و گرفتار این حادثه شدند.

جسد یکی از کوهنوردان مفقود شده مشهدی پیدا شد

محمدباقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: جسد یکی از 8 کوهنورد مفقود شده مشهدی در اشترانکوه لرستان دقایقی قبل پیدا شد و تلاش ها برای پیدا کردن 7 کوهنورد دیگر ادامه دارد.

هنوز خبری از مفقودین نیست

محمدباقر محمدی با اشاره به ادمه تلاش‌ها برای پیدا کردن 8 کوهنورد مفقود شده مشهدی در اشترانکوه لرستان اظهار داشت: تیم امدادی هلال احمر استان لرستان برای یافتن کوهنوردان مفقودشده مشهدی در اشترانکوه عازم منطقه شدند.

وی با اشاره به درخواست نیاز شهرستان ازنا برای سگ زنده یاب افزود: این تیم امدادی 2 قلاده سگ زنده یاب به همراه دارند تا جستجوی مفقویدن با سرعت بیشتر ادامه پیدا کند.

محل وقوع حادثه

معاون هلال‌احمر استان لرستان گفت: سه تیم جستجو نجات نیز در منطقه اضافه‌شده و در حال جستجو در منطقه هستند و دو بالگرد در این راستا اعزام‌شده که یک بالگرد توسط 115 و یک بالگرد توسط هلال‌احمر شهرکرد به منطقه اعزام‌شده و جستجو در منطقه ادامه دارد.

وی عنوان کرد: تلاش برای جستجوی مفقودین ادامه دارد و تاکنون به‌جز 5 کوله‌پشتی که در محل بهمن پیداشده ردی دیگر ی از مفقودین پیدا نشده است.

تشکیل جلسه ستاد بحران برای یافتن کوهنوردان مفقود شده مشهدی

حمد محمدی نژاد با اشاره به تشکیل جلسه ستاد بحران شهرستان ازنا جهت بررسی حادثه اشترانکوه و گرفتار شدن تیم کوهنوردی مشهد در بهمن اظهار داشت: وظایف دستگاه‌ها مشخص شده و هم اکنون دو فروند بالگرد یکی از الیگودرز ویکی از شهرکرد در محل حاضر است وهمچنین یک گروه 20 نفره پشتیبان به سرپرستی امداد و نجات شهرستان ازنا جهت یافتن کوهنوردان گمشده در محل حاضر شدند.

وی افزود: از استان درخواست سگ‌های زنده‌یاب جهت یافتن کوهنوردان گمشده در اشترانکوه را داده‌ایم و تلاش‌ها برای یافتن مفقودان همچنان ادامه دارد.

3 تیم هلال احمر و 2 بالگرد برای پیداکردن کوهنوردان مفقود شده مشهدی اعزام شد

محمدباقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به اعزم تیم‌های امدادی برای پیدا شدن 8 کوهنورد مفقودشده مشهدی در اشترانکوه لرستان اظهار داشت: سه تیم جستجو نجات در منطقه اضافه‌شده و در حال جستجو در منطقه هستند و دو بالگرد در این راستا اعزام‌شده که یک بالگرد توسط 115 و یک بالگرد توسط هلال‌احمر شهرکرد به منطقه اعزام‌شده و جستجو در منطقه ادامه دارد.

وی افزود: تلاش برای جستجوی مفقودین ادامه دارد و تاکنون به‌جز کوله‌پشتی مفقودین ردی دیگر پیدا نشده است.

آخرین جزئیات حادثه برای کوهنوردان مشهدی در اشترانکوه

رضا آریایی در مورد حادثه اشترانکوه لرستان و گرفتار شدن تعدادی کوهنورد در برف و بهمن اظهار داشت: 3 روز قبل 14 کوهنورد مشهدی برای صعود به اشترانکوه اقدام کرده که یک کوهنورد از شهرستان الیگودرز در استان لرستان نیز این گروه را همراهی می‌کند.

وی با اشاره به رخ دان حادثه برای این گروه 15 نفره افزود: این گروه کوهنوردی در دهلیز سمت چپ به سمت قله گرفتار بهمن شده که 7 نفر پیدا شده ولی متاسفانه 8 نفر دیگر که 2 نفر آنها خانم هستند مفقود شده‌اند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان با اشاره به فوت یکی از کوهنوردان پیدا شده گفت: از 7 کوهنورد پیداشده 6 نفر در پناهگاه هستند اما یک نفر از آنها که 22 سال سن داشت با هلی کوپتر به بیمارستان اعزام اما متاسفانه فوت کرد.

وی با اشاره به اینکه عملیات جستجو از زمین و هوا با تمام امکانات آغاز شده عنوان کرد: کوله پشتی کوهنوردان پیدا شده و احتمالا این افراد زیر بهمن گیر کرده‌اند.

آریایی در پاسخ به این سئوال که آیا کوهوردان از وضعیت جوی باخبر نبودند اظهار داشت: هواشناسی در روزهای گذشته چندین بار اعلام کرد که هوای غرب کشور و به ویژه استان لرستان همراه با برف و باران است اما متاسفانه این تیم کوهنوردی به این هشدارها اهمیتی نداده و گرفتار این حادثه شدند.

محمد باقر محمدی معاون هلال احمر لرستان در گفت و گو با تسنیم عنوان کرد: سه تیم جستجو نجات در منطقه اضافه‌شده و در حال جستجو در منطقه هستند و دو بالگرد در این راستا اعزام‌شده که یک بالگرد توسط 115 و یک بالگرد توسط هلال‌احمر شهرکرد به منطقه اعزام‌شده و جستجو در منطقه ادامه دارد.

کوله پشتی کوهنوردان مفقود شده در اشترانکوه لرستان پیدا شد

محمدباقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد در راستای مفقود شدن تیم کوهنوردی در ارتفاعات اشترانکوه اظهار داشت: تیم 15 نفره که 14 نفر اهل مشهد و یک نفر راهنمای محلی بوده شب گذشته در ارتفاعات اشترانکوه دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: شب گذشته ساعت 3 و 15 دقیقه بامداد به هلال‌احمر اطلاع داده شد که برای این تیم کوهنوردی مشکل ایجاد شده و حال یک نفر مساعد نیست که تیم کوهنوردی هلال‌احمر ازنا ساعت سه و 45 دقیقه در محل حاضر شدند.

معاون هلال‌احمر استان لرستان عنوان کرد: تاکنون یک نفر که جوان 22 ساله به نام آقای عامری بوده فوت‌ شده و جنازه وی توسط عوامل 115 به پایین انتقال داده‌شده است.

وی بابیان اینکه 8 نفر دیگر از این تیم مفقودشده که دو نفر از آن‌ها زن هستند تصریح کرد: در شواهد اولیه کوله‌های این هشت نفر پیداشده و احتمال اینکه دچار بهمن شده باشند، بالاست.

محمدی با اشاره به اینکه 6 نفر دیگر این تیم سالم هستند و توسط بالگرد به پایین انتقال داده می‌شوند گفت: سه تیم جستجو نجات در منطقه اضافه‌شده و در حال جستجو در منطقه هستند و دو بالگرد در این راستا اعزام‌شده که یک بالگرد توسط 115 و یک بالگرد توسط هلال‌احمر شهرکرد به منطقه اعزام‌شده و جستجو در منطقه ادامه دارد.

اسامی مفقودین حادثه اشترانکوه اعلام شد

اورژانس هوایی الیگودرز اسامی مفقودان، نجات‌یافتگان و تنها فوتی حادثه گرفتار شده تیم 14 نفره کوهنوردی از استان خراسان که در کولاک اشترانکوه لرستان گرفتار شده‌اند را اعلام کرد.

اسامی مفقودین: علی حسینی، امان‌الله جوکار، ناصر اکبری، مرتضی غلامپور، اکرم حقانی، مهشید جوان‌محمدی، علی قاسم‌زاده، مجید زاده تراب.

اسامی کسانی که نجات یافته‌اند: امیر تقی زاده، محمود فرنوش فر، حسن موسوی، سروش قادری، محسن اشرفی، سید رضا وحیدی.

ضمناً متأسفانه یکی از مفقودین به نام علیرضا عامری 22 ساله فوت شده است.

حادثه برای کوهنوردان مشهدی در لرستان؛ 8 کوهنورد مفقود و 1 نفر جان باخت

علی ظاهری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 8 نفر از این کوهنوردان شامل 3 زن و 5 مرد مفقود شده و خبری از آن‌ها نیست ولی تعدادی نیز دچار سرمازدگی شدند که یکی از آن‌ها جان باخت و توسط اورژانس هوایی الیگودرز به بیمارستان شهید ولیان این شهرستان منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه حال مابقی کوهنوردان خوب است افزود: بالگرد اورژانس تاکنون موفق نشده ردی از کوهنوردان مفقودشده بیابد ولی تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.

رئیس اورژانس هوایی الیگودرز عنوان کرد: کوهنوردان اهل مشهد بوده و تنها یکی از کوهنوردان الیگودرز این گروه را همراهی می‌کرده که وی نیز از جمله کوهنوردان مفقود شده است.

عملیات جستجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده مشهدی متوقف شد

رضا آریایی عملیات جست‌وجوی کوهنوردان مفقودشده در اشترانکوه به علت سرمای هوا و تاریکی پایان یافت. ادامه جست‌وجو به صبح فردا موکول شد.

به گزارش تسنیم ، تیم کوهنوردی 14 نفره از مشهد به همراه یک کوهنورد از الیگودرز 3 روز قبل برای صعود به قلعه اشترانکوه لرستان عازم منطقه شدند که در مسیر صعود به قلعه بر اثر ریزش بهمن دچار حادثه شدند؛ این تیم 15 نفره در مسیر به چند دسته تقسیم می‌شوند.

3 کوهنورد به دلیل بیماری که پیدا می‌کنند به پناهگاه برگشته و 12 کوهنورد دیگر به مسیر خود ادامه می‌دهند و وقتی به تاریکی شب می‌خوردند دیگر راه برگشت نداشته و مسیر را ادامه داده که در این مسیر دچار حادثه شدند.

از این تیم 15 نفره تاکنون 7 کوهنورد مفقود شده، 2 نفر جان باخته و 6 نفر هم سالم پیدا شدند و تلاش‌ها برای پیدا کردن 7 مفقودی از فردا ادامه دارد هرچند به گفته مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان به احتمال زیاد جان خود را از دست داده اند.

افزودن نظر جدید