جایگاه احمدی نژاد در جنبش دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در پیش از انقلاب

نصرت الله تاجیک از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در پیش از انقلاب بوده است.تاجيک در گفت و گويي که در کافه خبرآنلاين داشته است درباره حضور احمدي نژاد در آن سال ها در دانشگاه اطلاعاتي را بيان کرد.

وي گفت :احمدی نژاد در سال 1354تازه وارد دانشگاه شد، در آن سال هم خیلی در جنبش داشجویی فعال نبود،چرا که حوزه و ارتباط احمدی نژاد در آن سال ها با بچه های انجمن حجتیه بود.

 نصرالله تاجیک در توضیح اوضاع و احوال آن روز های دانشجویان جنبش گفت:در سال 1352 اتفاق خوبی که برای جنبش دانشجویی افتاد افزایش پذیرش دانشجو از سوی رژیم شاه به منظور تامين نيروي انساني براي کارهاي عمراني و نوسازي اجتماعي  بود. به همین دلیل قشر مذهبی جامعه با شرایط ویژه و خاص وارد دانشگاه ها شدند.  

وی افزود: بنا بر این درب دانشگاه ها را با تسهیلات بیشتری برای عموم باز کردند و قشر ضعیفتری که با سمت و سوی مذهبی همراه بودند وارد دانشگاه ها شدند. در سال 52 و 53 ما با یک حجم وسیعی از دانشجویان مذهبی، مبارز روبه رو شدیم که به شدت در آنها انگیزه سیاسی احساس می شد.

عضو سابق جنبش دانشجویی در مورد حضور و فعالیت آقای احمدی نژاد در جنبش گفت: آقای احمدی نژاد در سال 1354تازه وارد دانشگاه شد، در آن سال هم خیلی  در جنبش داشجویی فعال نبودند چرا که حوزه و ارتباط احمدی نژاد در آن سال ها با بچه های انجمن حجتیه بود.

تاجیک افزود: ایشان با آقای مجتبی هاشمی ثمره وتعداد دیگری در ارتباط نزدیک بودند. به صرف اینکه آنها فعالیت شان در انجمن حجتیه بود ما هم به آنها احترام می گذاشتیم . همچنین آقای احمدی نژاد در حوزه فعالیت ها باز هم نسبت به هاشمی ثمره در رده پایین تری قرار داشت، چرا که ایشان ورودی 54 بود و از ورودی های جدید محسوب می شد اما هاشمي ثمره ورودي 52 بودند و سال بالايي محسوب مي شدند. در دانشگاه  به صورت کلی چند تیپ وجود داشت .مذهبی و غیر مذهبی ، عده ای مذهبی بودند و کار سیاسی انجام نمی دادند، مانند همین انجمن حجتیه و امثال آقای احمدی نژاد، عده ای هم مذهبی بودند کار سیاسی نمی کردند اما حمایت شدیدی داشتند. اما عده ای هم مذهبی بودند و هم در  فعالیت های سیاسی بودند و در همه تظاهرات ها شرکت می کردند.

افزودن نظر جدید