جانشین احتمالی نماینده ایران در سازمان ملل کیست؟ + عکس

حسن روحانی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران حمید ابوطالبی را به‌ عنوان نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد برگزیده است.

به گزارش  امید به نقل از فارس ، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران «حمید ابوطالبی» را دیپلماتی کهنه‌کار با سوابق کلیدی در اروپا است را به‌عنوان نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد برگزیده است. رویترز این خبر را به نقل از منابع ایرانی نقل کرده است.

ابوطالبی پیش از این سفیر ایران در ایتالیا، بلژیک و استرالیا بوده و قرار است جانشین «محمد خزاعی» شود. وی از اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی و اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فعالیت‌های دیپلماتیک خود را آغاز کرده است.

یک دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود، ابوطالبی را دیپلماتی نزدیک به حسن روحانی رئیس‌جمهور فعلی و اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور اسبق ایران دانسته است. وی اگرچه در دوران محمود احمدی‌نژاد نیز دیپلمات بوده اما بنا بر گزارش رویترز، از نیروهای نزدیک به وی محسوب نمی‌شود.

رویترز همچنین مدعی شده است که ابوطالبی در آنچه مذاکرات محرمانه ایران و ایالات متحده خوانده می‌شود و منجر به توافق هسته‌ای موقت بین ایران و ۱+۵ شده است، نقشی نداشته است.

به نوشته رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا واکنشی به انتصاب ابوطالبی نشان نداده است. محمد خزاعی، سفیر پیشین ایران در سازمان ملل متحد به‌عنوان فردی میانه‌رو شناخته می‌شد.

یک منبع ایرانی به رویترز گفته است که ابوطالبی مدت‌ها پیش به این سمت برگزیده شده بود.

افزودن نظر جدید