تکذیب صحبت‌های کرباسچی از سوی عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان

آذرمنصوری تاکید کرد: تا به امروز درباره انتخابات مجلس دهم و نحوه حضور اصلاح‌طلبان در آن بحث جدي در شوراي مشورتي صورت نگرفته است.

به گزارش امید، چندی پیش غلامحسین کرباسچی،دبیرکل حزب کارگزاران از احتمال اجماع اصلاح طلبان بر روی عل اکبر ناطق نوری در انتخابات آتی مجلس خبرداده بود.در همین راستا،آذرمنصوری طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت؛

راي اين انتخابات بدون شك بايد يكسري توافقات در شوراي مشورتي صورت بگيرد. البته طي جلسات اين شورا بر تنها نكته‌يي كه توافق شده اين است كه اجماعي كه در انتخابات رياست‌جمهوري گذشته ميان اصلاح‌طلبان به وجود آمد براي انتخابات مجلس آينده نيز حفظ شود و نخستين اولويت اصلاح‌طلبان بايد حفظ همين اجماع باشد. متعجبم كه چگونه برخي مباحث درباره اجماع روي اشخاص خاص در انتخابات مجلس بيان مي‌شود چراكه اصلا در جلسات شوراي مشورتي مشخص نشده است كه حتي سازوكار ورود به اين انتخابات چگونه باشد. اصلاح‌طلبان بايد به اين نكته توجه لازم را داشته باشند كه توافق اوليه بايد اين باشد كه در دسترس‌ترين شيوه اجماع همين «شوراي مشورتي» است كه آقاي خاتمي هم در آن نقش تاثير‌گزاري دارد. در نتيجه براي ورود اصلاح‌طلبان به اين انتخابات بايد توجه كافي وجود داشته باشد كه مي‌توان با توجه به نظرات شوراي مشورتي به خوبي در اين انتخابات هم به اجماع رسيد و از همه ظرفيت‌هاي موجود استفاده كرد. بايد تلاش كنيم كه يك مجلس توانمند و آشنا به قانونگذاري بر سر كار بيايد. البته بازهم تاكيد مي‌كنم كه در جلسات شوراي مشورتي تا به حال اسمي از اشخاص براي محوريت در انتخابات مجلس نيامده است و شورا در حال مطالعه روي سازوكار ادامه فعاليت خودش و تاثيرگذاري در فضاي سياسي كشور است.

افزودن نظر جدید