توقف روند صعودی بستری بیماران کرونا در تهران / مرگ و میر زیر ۲ درصد

معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران با اشاره به وضعیت بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تهران، اظهار کرد: خوشبختانه روند بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها طی چند روز اخیر افزایشی نداشته، ولی تا زمانی که این روند آماری به سطح معنی داری نرسد نمی‌توانیم در مورد آن قضاوت و نتیجه‌گیری قطعی داشته باشیم.

به گزارش اميدنامه به نقل از ايسنا، دکتر نادر توکلی با اشاره به تحلیل‌های آماری صورت گرفته طی روزهای اخیر، در این رابطه اظهار کرد: با بررسی آمار کل مراجعین سرپایی به بخش‌های درمانی یعنی مراجعین سرپایی به  درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و اورژانس‌ها و همچنین آمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها و در ادامه محاسبه مجموع این آمار با میزان مرگ و میرها، درصد مرگ و میر بیماران کرونایی در تهران نزدیک به دو درصد  تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در این تحلیل آماری میزان کل مراجعات به بخش‌های مختلف درمانی  و نه صرفاً آمار بستری در بیمارستان‌ها محاسبه شده است، گفت: البته آمار مراجعات به مراکز بهداشت و مطب‌های خصوصی در این تحلیل محاسبه نشده است.

توکلی با بیان اینکه این آمار نشان‌دهنده آلودگی بالای جامعه و فعال بودن زنجیره انتقال بیماری است، عنوان کرد: این تحلیل نشان می‌دهد که میزان آلودگی در جامعه بسیار بالاتر از عددی است که فکر می‌کنیم و همین مساله اهمیت "کانتکت تریسینگ" و ردیابی مبتلایان و تماس‌های نزدیک آنان را بیش از پیش پر رنگ و پر اهمیت می‌کند.

معاون درمان ستاد کرونای تهران با تاکید بر اهمیت اجرای طرح محله محور مقابله با کرونا و ردیابی بیماران و تماس های نزدیک آنان در قالب طرح شهید سلیمانی، اظهار کرد: ردیابی و به دنبال آن قرنطینه مبتلایان نقش بسیار پر رنگی در کنترل و کاهش بار اپیدمی بیماری خواهد داشت.

توکلی در پایان با تاکید بر اینکه اجرای موثر محدودیت‌های کرونایی در قطع زنجیره انتقال بیماری و کاهش بار بیماری کمک بزرگی محسوب می شود، تصریح کرد: در این میان مهمترین و اصلی‌ترین نقش را مردم ایفا می‌کنند، لذا ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها، توصیه می‌کنیم به شدت از دورهمی‌های خانگی و جمع‌های دوستانه پرهیز و اجتناب شود، چراکه بر اساس آخرین مطالعات ثابت شده که در شرایط فعلی اپیدمی، جمع‌های خانگی و دوستانه بیشترین نقش را در شیوع و انتقال بیماری ایفا می‌کنند.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید