توفیقی :سعی کردیم مردم تدبیر و امید را در دانشگاه‌ها لمس کنند

سرپرست سابق وزارت علوم گفت: اولین وظیفه من این بود که روحیه امید و نشاطی که بعد از انتخابات در جامعه حاکم شده بود را در دانشگاهها عملیاتی کنم.

به گزارش امید به نقل از مهر، دکتر توفیقی در مراسم تودیع و معارفه وزیر علوم با تشکر از دکتر روحانی به خاطر اعتمادی که به وی کرد گفت: زمانی که من به عنوان سرپرست وزارت علوم از طرف دکتر روحانی معرفی شدم شرایط آرامی نبود، شرایط، شرایط سختی بود زمانی که حکم گرفتم درک روشنی از شرایط داشتیم به دکتر روحانی گفتم نگران معرفی وزیر علوم نباشند که یک روز و یا چند ماه هر زمان که مصلحت دیدند می توانند فرد دیگری را معرفی کنند.

وی ادامه داد: در کارگروهی که برای تعیین سرپرست وزارت علوم تشکیل شده بود فرقی نمی کرد که چه کسی مدیریت را برعهده بگیرد فقط خدمت در نظام جمهوری اسلامی بود و اینکه کجا باشد فرقی نمی کرد.

سرپرست سابق وزارت علوم با آرزوی توفیق برای دکتر فرجی دانا ادامه داد: در این 71 روز که در وزارت علوم بودم خیلی کارها برای انجام به ذهنم آمد فکر می کردم اولین وظیفه من این است که روحیه امید و نشاطی که بعد از انتخابات در جامعه حاکم شده است را در دانشگاهها عملیاتی کنم این مهمترین دغدغه من بود.

وی گفت: خیلی از مشکلات حل شده است اولین کاری که کردیم این بود که گفتیم افرادی از دانشگاهیان که نارضایتی دارند نارضایتی خود را به وزارت علوم اعلام کنند البته وجود نارضایتی به معنی نفی نقاط مثبت و رضایت در دانشگاهها نیست.

سرپرست سابق وزارت علوم گفت: بنابراین شروع کردیم به بررسی منشاء نارضایتی در دانشگاهها و در این 71 روز تصمیماتی که گرفتیم بر اساس همین مباحث بود و سعی ما این بود که تحرک و نشاط در دانشگاهها ایجاد شود و مردم تدبیر و امید را در دانشگاهها لمس کنند.

توفیقی گفت: اعتقاد دارم فضای شور و نشاط مهمترین محرک دانشگاهیان برای پیشرفت است با همه فراز و نشیب کشور ما در نظام علمی خود طی 35 سال گذشته درخشان ترین کارنامه را داشتیم البته باید سرعت پیشرفت علمی افزایش یافته و دستاوردهای علمی موجود حفظ شود.

وی به فعالیت هایی که می توان برای پیشرفت علمی در کشور انجام داد اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از این کارها بازنگری در هدفگذاری های نظام علمی است و روش های هدفگذاری برای نظام علمی باید بازبینی و اصلاح شود.

وی ادامه داد: باید جهت گیری ما این باشد که به نظام برنامه توسعه ای کشور نزدیک شویم فرایند تصمیم گیری نظام علمی را به سمت دانشگاهها سوق دهیم.

سرپرست سابق وزارت علوم افزود: یکی از مشکلاتی که من حس می کنم فرایندهایی است که در مدیریت وجود دارد. تمام این فرایندها می تواند بازبینی شود. ما باید به سمت مقررات زدایی و رفع موانع تصمیم گیری حرکت کنیم.

توفیقی تاکید کرد: وزارت علوم باید کارآفرین باشد نباید کار دانشگاهها را انجام دهد نمی شود به هر بهانه اختیار را از دانشگاهها گرفت. ما باید در وزارت علوم به گونه ای رفتار کنیم که همه توانمند شوند.

سرپرست سابق وزارت علوم به رفتارهای انسانی اشاره کرد و گفت: ما باید فکر کنیم که چگونه می توانیم ظرفیت های انسانی را به حداکثر برسانیم. انسانهای تحقیر شده نمی توانند منشاء هیچ تحولی باشند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید