توضیح رییس سازمان امور مالیاتی درباره فرار مالیاتی میلیاردرها

رئیس سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه باید معافیت مالیاتی به حداقل برسد و فرار مالیاتی و فساد سیستم اداری کاهش یابد، گفت: کسانی که درآمد میلیاردی دارند آنگونه که باید مالیات نمی دهند.

 


 

به گزارش امیدنامه به نقل از خبرآنلاین، امیدعلی پارسا در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با بیان اینکه محدود کردن معافیت مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی و فساد سیستم اداری بر درآمد دولت موثر است، اظهار داشت: همه مردم باید متناسب با ثروت، درآمد و مصرفشان مالیات پرداخت کنند؛ در غیر این صورت جامعه به سمت عدالت نخواهد رفت. در حال حاضر چیزی حدود ۸ درصد از مجموع درآمدهای مردم در اختیار دولت قرار می گیرد. در کشورهای در حال توسعه این رقم ۱۵ درصد و در کشورهای پیشرفته بالای ۳۰ درصد را به خود اختصاص می دهد.

رییس سازمان امور مالیاتی افزود: می توان با به کارگیری زیرساخت های مدیریتی و اقتصادی مناسب، سهم دولت از مالیات را دو برابر کرد. یکی از این زیرساخت ها، محدود کردن معافیت مالیاتی است و همین طور فرار مالیاتی و فساد سیستم اداری باید به حداقل برسد. زیرساخت مالیاتی در کشور باید به گونه ای مستقر شود که این سه پدیده به حداقل برسد، اما متاسفانه فرار مالیاتی بسیاری در کشور وجود دارد فساد اداری هم قابل کتمان نیست.

 

وی تصریح کرد​: متاسفانه در کشور ما معلمی که در دورترین نقطه کشور تدریس می کند اول مالیات پرداخت می کند و بعد حقوق می گیرد، اما کسانی که درآمد میلیاردی دارند آنگونه که باید مالیات نمی دهند ما باید به اندازه نیازهای توسعه ای کشور درآمد مالیاتی داشته باشیم.

پارسا تاکید کرد: چیزی حدود بیش از ۸۵ درصد درآمد کشور باید از محل هایی که در آن عدالت مالیاتی برقرار است تامین شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با رد مقوله وجود مافیا در پس پرده قانون گریزی های مالیاتی، افزود: سازمان امور مالیاتی با هیچ کس شوخی ندارد و نسبت به دریافت مالیات هر گونه اقدام قانونی لازم را اعمال خواهد کرد و امروز هر سه قوه آمادگی لازم برای دستیابی به هر چه بهتر پیاده شدن قوانین مالیاتی و رسیدگی به وضع فراریان مالیاتی را دارند.

پارسا گفت: امروز اولویت سازمان امور مالیاتی ایجاد و راه اندازی پایانه های فروش است این یعنی به حداقل رساندن فساد و فرار مالیاتی.

 

افزودن نظر جدید