توصیه معاون وزیر کشور به استانداران: ذهن مردم را بیش از این سیاسی نکنیم

مهر نوشت: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: امروز با بیان آرمان ها و اهداف مشکلات برطرف نمی شود زیرا مشکلات امروز ابزاری و روش حرکت است.
حسین ذوالفقاری دوشنبه شب در مراسم معارفه استاندار فارس افزود: با توجه به قانون جدید ۱۴ استاندار باید در زمان کوتاه مسئولیت را ترک می کردند و اگر قرار بود در تمامی مراسم شخص وزیر شرکت کند زمان زیادی طول می کشد به همین دلیل مسئولیت این کار را تقسیم کرد.

وی در خصوص انتخاب استانداران نیز تاکید کرد: اولویت انتخاب استاندار وجود افراد در بدنه سازمان بود که تاکنون به این مهم توجه نشده بود و این مشکل بزرگی است که افراد غیر مرتبط با بدنه سازمان مدت زمان زیادی را برای شناخت سازمان طی می کنند.

اهم سخنان معاون وزیر کشور بدین شرح است:

* در این دوره تمرکز وزارت کشور استفاده از نیروهای درون سازمان بوده است که تشکیلات با مستاجرین اداره نشود.

* گزینه های مختلفی برای استانداری مطرح شد که در نهایت استاندار مشخص و رای اعتماد دولت را کسب کرد.

* استاندار جدید تحصیلات لازم و تجربه مناسب را دارد زیرا مباحث عمرانی و اقتصادی اولویت اول توجه است و شناخت مناسبی از بدنه سازمان و استان دارد.

*امروز ما نیازمند کسی هستیم که به دنبال کار باشد نه به دنبال مباحث سیاسی.

* فارس با همه تلاش های که انجام شده شایسته پیشرفت های بیشتر است.

*می دانیم و می بینیم که دشمنان با عملیات روانی و تحریم ها فشارهای زیادی بر ملت وارد می کنند و تحریکات زیادی دارند که فضای نافرمانی مدنی را در کشور گسترش دهند که اولویت نیز مشکلات اقتصادی است.

* حجم گسترده ای در خارج و داخل کشور به دنبال ایجاد حرکت هایی در کشور بودند که با آگاهی مردم خنثی شد زیرا مردم می دانند با برهم ریختن ثبات امنیتی کشور همه با مشکل مواجه می شوند.

* ۷۷ درصد آمار رضایت مردم در بحث مبارزه با مفسدین اقتصادی را نشان می دهد و بیش از ۹۰ درصد مردم از امنیت موجود در حوزه های سیاسی، اقتصادی و سیاسی رضایت دارند.

* اگر مسئولین بخواهند پاسخ مثبت به صبر و علاقه مردم بدهند باید رضایت مندی ایجاد کنیم زیرا در کشور هیچکس مخالف نبود فساد و بی عدالتی نیست.

* تاکی می خواهیم بیان آرمان و هدف کنیم در حالیکه کفایت نمی کند زیرا آرمانهای ما در قانون اساسی وجود دارد و باید برای رضایت مندی به دنبال روش و ابزار رفت.

*همه مدیران انگیزه کار دارند و تلاش می کنند اما اگر مشکل وجود دارد باید به دنبال علت بگردیم که با انتقاد و تذکر برطرف نمی شود زیرا باید به دنبال روش و ابزار باشیم.

*مردم به دنبال برداشته شدن موانع اقتصادی و تسهیل در امور معیشتی هستند و حتی در سفرهای استانی مدیران نیز باید تجدید نظر شود زیرا ۸۵ درصد بودجه کشور هزینه های جاری است.

*امروز مشکلات با بیان راهبرد برطرف نمی شود و باید تمامی سیستم با دولت الکترونیک باشد نه اینکه مردم در تردد باشد بنابر این دولت ها باید بازآفرینی شوند و باید تمرکز زدایی داشت که بیان امروز ما شوخی است زیرا همه در حال تمرکزگرا هستیم.

*ساختارها نیز باید اصلاح شوند و فرایندهای گردش کار مردم را گرفتار کرده که باید بازنگری در روش ها و ابزار داشته باشیم.

*باید برنامه ریزی شود که هر مدیر در ابتدای کار منشور مدیریتی خود را اعلام کند.

*ذهن مردم را بیش از این سیاسی نکنیم زیرا امروز در روستاها نیز که ورود می کنیم مباحث سیاسی است و این نشان از درگیر بودن ذهن مردم دارد که باعث خستگی مردم شده است.

 

افزودن نظر جدید