تهدید صالحی در مجلس: تو را در قلب اراک دفن کرده و رویت سیمان می ریزیم!

رئیس سازمان انرژی اتمی در صحن علنی مجلس گفت: آقایی مرا تهدید کرده و گفته: تو را در قلب اراک دفن کرده و رویت سیمان می ریزیم!

به گزارش امیدنامه به نقل از خبرآنلاين، او به مجلس آمده بود تا به عنوان نماينده دولت درباره بررسي طرح «اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» سخن بگويد.

علي اکبر صالحي سخنانش را با قرائت آياتي از قرآن آغاز کرد و با تاکيد بر اينکه مذاکرات در خلاء انجام نشده، از چارچوب و اصول مذاکرات سخن گفت و افزود: اين چارچوب را چه کسي تعيين کرده است؟ بنده آن را تعيين کرده ام؟ کف و سقفي براي ما تعيين شده بود.

او که مي گفت تا به امروز سکوت کرده است، افزود: اما ديروز ديدم در تلويزيون براي من آرزوي مرگ مي شد! مردي مي گفت که من 66 سالم است و تا 30 سال ديگر که موعد پايان اجراي برجام است، من ديگر زنده نخواهم بود! آخر اين چطور تحليلي است؟ مگر عمر دست خدا نيست؟ شما از کجا مي دانيد که من 30 سال بعد زنده هستم يا نه؟

صالحي در ادامه گفت: امروز در مجلس مردي با قسم جلاله به من مي گويد که در قلب راکتور اراک روي تو سيمان مي ريزيم و تو را مي کشيم! اين نحوه سخن گفتن است؟ من تا کنون سکوت کرده ام اما چرا؟ از عدم آشنايي افکار عمومي به مسائل تخصصي سوء استفاده مي کنند و در جايگاه يک دانشمند مي نشينند و سخن مي گويند!

صالحي که از خدشه دار شدن مسائل در اظهارات برخي نمايندگان سخن مي گفت، با فرياد خطاب به آنانکه قصد بر هم زدن نظم جلسه مجلس را داشت، گفت: گوش کنيد و حرف حق را بشنويد! ما که قرار است سيمان رويمان ريخته شود، دست کم حرفمان را گوش کنيد!

او که مي گفت هيچگاه تا کنون به کسي توهين نکرده است، خطاب به مخالفان گفت: فقط دو دقيقه به حرف هاي من گوش کنيد و بعد فرياد بزنيد!

براي دقايقي نظم جلسه با فريادهاي نمايندگان به هم ريخت و رئيس مجلس معترضان را دعوت به آرامش و سکوت کرد.

در ادامه جلسه صالحي با اعتراض به اينکه از منظر کارشناسي، سخناني عنوان شده است که اصلا صحيح نيست، در ادامه سخنانش گفت: مي گويند توليد پلوتونيم مهم است و نبايد آن را کنار بگذاريم. اگر راکتور ما 8 کيلو پلوتونيم بسازد، عمرش 30 سال است که نهايتا 240 کيلو پلوتونيم مي سازد. اما عنايت داشته باشيد که بعد از 30 سال فقط 240 کيلو مي توانيم پلوتونيوم توليد کنيم. در حالي که هر مجتمع به 500 کيلو سوخت نياز دارد! يکي مي گويد آب سنگين را صادر نکنيد! آخر از اين آقا بپرسيد شما مي دانيد که چقدر «دوتريوم» براي خنک کردن آب سنگين لازم است؟ حساب و کتابتان کجاست؟ چرا اينطور حرف مي زنيد.

رئيس سازمان انرژي اتمي که مي گفت به نظر نمايندگان احترام مي گذارد، گفت: متاسفانه تواضع ما بر ضد ما استفاده مي وشد. من هيچ وقت نيامدم بگويم که چه بوده امو چه کارها کرده ام! اما والله در مسائل هسته اي نه با توقيف مواجه مي شويم و نه با کند. غني سازي و آب سنگين ما سرجايش خواهد بود.

اگر چه قرار بود محمدجواد ظريف هم پس از صالحي در مجلس سخن بگويد اما لاريجاني از مرجع رئيس مجلس تاکيد کرد که از دولت فقط يک نفر مي تواند سخن بگويد.

بنابراين صالحي در ادامه سخنانش گفت: ما خواسته مان را به غرب تحميل کرديم. مقام معظم رهبري هم تکليف ما رادر مذاکره روشن کرده بودند، بايد به گونه اي مذاکره مي کرديم که اقتدار ما پابرجا بماند. همين گونه هم شد. مذاکرات با اقتدار و عزت مندي پيش رفت. من شهادت مي دهم که اين مذاکرات در نهايت عزت مندي انجام شد و تاريخ ثابت خواهد کرد که در اين مذاکرات مت دست بالا را داشتيم و محدوديتي که پذيرفتيم فقط در مسير منتهي به بمب هسته اي بود. و اين بر اساس فتواي رهبري بود که جمهوري اسلامي ايران هرگز به دنبال توليد بمب نمي رود. ما همچنان توليدات هسته اي خود را خواهيم داشت و فروشنده اين توليدات خواهيم بود.

رئيس سازمان انرژي اتمي تاکيد کرد: يقين بدانيد که با اين برجام، حاکميت ملي ما حفظ خواهد شد.

افزودن نظر جدید