تمدید طرح کاهش سقف تولید نفت برای شش ماهه دوم

وزیر نفت میزان کنونی تولید نفت ایران را 3.9 میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

 

 

تمدید طرح کاهش سقف تولید نفت برای شش ماهه دوم/ رضایت تولیدکنندگان از قیمت 55 تا 60 دلاری

 

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مبنی بر تمدید تصمیم کاهش سطح تولید نفت از سوی تولیدکنندگان اوپک و غیر اوپک اظهار داشت:بعد از گذشت 6 ماه از اجرای این تصمیم روی آن بحث خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا اعضا نسبت به کاهش سقف تولید نفت و تصمیم اتخاذ شده از سوی اعضا در اوپک  171 پایبند بوده اند یا خیر؟ ،  اظهار داشت: کاهش سقف تولید نفت از سوی تولیدکنندگان نفت از ابتدای ژانویه آغاز شده و در حال اجرا است.

زنگنه میزان کنونی تولید نفت ایران را 3.9 میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

وی درباره اینکه آیا قیمت نفت به سمت تعادل می‌رود یا خیر؟ گفت: ما در حال رفتن به سمت تعادل قیمت‌ها هستیم اما نمی‌توانم بگویم که روند صعودی قیمت‌ها ادامه پیدا می‌کنند اما برآوردها این گونه است که قیمت نفت روی 55 دلار تثبیت شود.

وی درباره اینکه آیا اگر قیمت نفت به 70 دلار برسد می‌تواند تهدیدی از جانب شیل‌ها محسوب شود بیان کرد: تاکنون کسی به دنبال نفت 70 دلاری نبوده است زیرا در صورت افزایش قیمت‌ها این رقم بعد از مدتی دوباره با افزایش تولید و عدم توازن بین عرضه و تقاضا مواجه می‌شویم و قیمت‌ها پایین می‌آید.

وزیر نفت تاکید کرد: ولی هر حال تولید کنندگان از قیمت‌های بین 55 تا 60 دلار راضی هستند.

وی درباره زمان برگزاری مناقصه میدان‌های نفتی، گفت: کارهای مناقصه در حال انجام و لیست شرکت‌ها اعلام شده است ابتدا مناقصه به صورت محدود برگزار خواهد شد و از چند شرکت دعوت می‌شود در این مناقصه‌ها شرکت کند.

وی در مورد تصمیم وزارت نفت برای واردات گاز از ترکمنستان، ادامه داد: این مساله مربوط به شرکت ملی گاز است.

وزیر نفت درباره پیشنهاد هندی‌ها برای توسعه میدان فرزاد B، نیز گفت: پیشنهاد  هندی‌ها مورد قبول نبوده و نامه‌ای نوشته شده که آنها باید بیایند و آن را تصحیح کنند. در موازات این یک راه دیگری را دنبال می‌کنیم که روش دیگری بوده و بعدا اعلام می‌شود اما هندی‌ها وقت زیادی ندارند.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید