عضو حزب موتلفه در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی امید:

تلاش برای منتسب کردن کاندیدای خاص به حاکمیت برای پوشاندن ضعف آن کاندیدا است

عضو موتلفه اسلامی معتقد است که نباید ضعف افراد را با حاشیه سازی در موردشان پنهان کرد و موجب تشویش اذهان عمومی شد.

امیر رضا واعظ آشتیانی در گفت وگو با  پایگاه خبری-تحلیلی امید در پاسخ به سوالی درباره تلاش جریانی برای القا کاندیدایی خاص به عنوان کاندیدای حاکمیت،  گفت:منتسب کردن افراد به رهبری یا بیت‌شان نتیجه ای جز تشویش اذهان عمومی ندارد.

وی ادامه داد: طرح کردن چنین موضوعاتی منطقی نیست و در عین حال جز ناراحتی، تشویش اذهان عمومی و مایوس کردن مردم نتیجه‌ای نخواهد داشت.

عضو  حزب موتلفه تاکید کرد: برخی افراد یا جریانات و گروهها یا به عمد یا به سهو، مسائلی را مطرح می کنند که آب به آسیاب دشمن ریختن است. باید کاری کنیم که مردم حضوری دلگرم کننده داشته باشند نه اینکه با طرح مباحثی از این قبیل، آنها را دلسرد کنیم.

آشتیانی یادآور شد: اینکه ضعف خود یا کاندیدای مورد حمایتمان را با موضوعات حاشیه ساز بپوشانیم کار اخلاقی نیست و موجب به وجود آمدن حاشیه در جامعه می شود.

وی  خاطرنشان کرد: هر کاندیدی که به عرصه انتخابات،  ورود پیدا کرده است باید به ظرفیت و پتانسیل خودش نگاه کند نه اینکه سعی کند از این طرق برای خود ظرفیت سازی کند.

آشتیانی ادامه داد: دنبال کردن گفتمان منطقی و بدون شائبه موجب حضور حداکثری مردم در انتخابات می شود و آنچه مردم را دلسرد می کند، بداخلاقی های سیاسی است.  ضمن اینکه احزاب و گروه‌ها باید توانمندی‌هایشان را به واسطه کاندیدایشان نشان دهند.

وی با اظهار این مطلب که باید از تخریب افراد و کاندیداها پرهیز کنیم، تصریح کرد: اخلاق سیاسی و اسلامی از تخریب شخصیت‌ها پرهیز دارد بنابراین باید از مسائل حاشیه‌ای که منجربه تخریب افراد می شود، پرهیز کرد.

عضو موتلفه گفت: امروز مردم علاقه مندند گفتمان‌های منطقی و اصولی را بشوند و ببیند که کدام نامزد برنامه مدورن و منطقی دارد. اینها مسائلی است که به کاندیداها وجهه می دهد که بین مردم شناخته شوند.

آشتیانی با اشاره به اینکه حضور داشتن کاندیدای حاکمیت در انتخابات ایرادی ندارد، اظهار داشت:  حضور کاندیداهای مختلف در انتخابات نشان‌دهنده فضایی باز است. یعنی فضا آنقدر باز است که هر کسی می تواند در انتخابات کاندیدا داشته باشد.این نشان‌دهنده آن است که هر نوع سلیقه ای به انتخابات ورود کرده است. بنابراین گروه‌ها تلاش کنند که بهترین شرایط را برای کاندیدای خود فراهم و از گفتمانی استفاده کنند که جذب مخاطب داشته باشد.

 

افزودن نظر جدید