تفاوت‌ رجایی و احمدی‌نژاد

نامه نیوز نوشت: «در آن سفرهای استانی اصلا از این بازی ها که وسط خیابان بروند و مردم جمع شوند، نبود. سفرهای استانی در آن دولت مفصل تر از سفرهای استانی فعلی بود و خبری از جمع شدن مردم در خیابان نبود و بی سرو صدا انجام می شد». این‌ها اظهارات استاندار وقت خراسان از سفرهای استانی دولت شهید رجایی است.

«حسن غفوری‌فرد» استاندار وقت دولت رجایی در مصاحبه با «نامه‌نیوز» که بخشی از آن را منتشر کرده است، گفت: قبل از انقلاب ایشان را می شناختم و آشنایی داشتم. سال 57 هم انجمن اسلامی معلمان جلساتی را برگزار می کرد. یک جلسه ای هم با ایشان داشتیم. شهید رجائی عضو حزب نبودند اما با حزب ارتباط داشتند. بعد هم که استاندار شدم زمانی بود که شهید رجایی نخست وزیر بود. دو سه بار هم ایشان به استان خراسان آمدند. آن زمان سفرهای استانی مفصل تر از امروز بود منتهی تبلیغی روی آن نمی شد.

 

وی تصریح کرد: خاطرم هست وقتی آقای رجایی قرار بود به مشهد سفر کنند، از دفترشان به استانداری تلفن زدند و گفتند ایشان گفتند به هیچ کس خبر ندهید و فقط یک اتوبوس بیاید تا همه ما سوار همان یک اتوبوس شویم. اتوبوس هم از داخل شهر نرود که مزاحم مردم نشود و از جاده کناری برود. حتی به جای هتل از یکی از این خوابگاه‌های معمولی دانشگاه فردوسی مشهد استفاه کردند.

 

وزیر نیروی دولت میرحسین موسوی با بیان اینکه در آن سفرهای استانی اصلا از این بازی‌ها که وسط خیابان بروند و مردم جمع شوند، نبود، ادامه داد: آن زمان حتی این سفرهای استانی مفصل تر هم بود. الان هیئت دولت فقط سفراستانی می روند آن زمان کل هیئت دولت و کل استانداران می رفتند. زمانیکه من استاندار بودم یک بار همه استانداران با هیئت دولت به این استان آمدند، خود من هم با دولت به استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و لرستان رفتم.

 

معاون تربیت بدنی دولت سازندگی با بیان اینکه شهید رجایی در دوران کوتاه دولت داری اش سفر استانی زیادی رفت، گفت: 4، 5 استان را که خود من با دولت سفر استانی رفتم. جالب است بدانید نحوه سفر هم به نحوی بود که کل هیئت دولت و استانداران با یک هواپیما می رفتند. یکبار شهید رجایی از من پرسید تو برای مدیریت کشور چه کردی؟ گفتم منظورتان چیه؟ گفت اگر این هواپیما الان سقوط کند تو چه‌کار می کنی.

افزودن نظر جدید