تعیین تکلیف احمد خاتمی برای هیات نظارت بر مطبوعات

سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران با اشاره به توقیف یکی از روزنامه‌های کشور از سوی قوه قضاییه ضمن تشکر از این قوه خطاب به هیات نظارت بر مطبوعات گفت:باید هیئت نظارت این کار را می‌کرد و بلافاصله جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل می‌داد و روزنامه را لغو امتیاز می‌کرد البته خبر دارم که بعضی از اعضای محترم هیئت نظارت در این زمینه تلاش کردند اما متأسفانه به جایی نرسید.اقدامی نکردید اما بیانیه دهید و از قوه قضاییه حمایت کنید.

به گزارش امید به نقل از خبرگزاری‌ها،سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان این مطلب که اسلام جان ما و ستون فقرات است،گفت: از اول انقلاب کسانی با قلم زهرآگین ریشه به اسلام زدند.روزنامه‌ای ولایت مولا را زیر سوال برد و روزنامه دیگری قصاص را حکم غیرانسانی خواند، این قلم‌ها همان است که امیر‌المومنین درباره آن می‌فرماید خدایا از شر قلم‌های زهرآگین به تو پناه می‌برم. شبهه پراکنی اینها در عرصه فکری از انتشار ویروس‌های دیگر خطرناکتر است.

خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه در اینجا یک تشکر و در عین حال تذکری را خواهم داد از قوه قضاییه برای برخورد سریع با این روزنامه هتاک که آن را تعطیل کرد، تشکر کرد و افزود: قوه قضاییه بنا به وظیفه به وقت وارد شد و روزنامه هتاک را تعطیل کرد.

وی در تذکری به هیئت نظارت بر مطبوعات اظهار داشت: تذکر من به هیئت نظارت است، باید هیئت نظارت این کار را می‌کرد و بلافاصله جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل می‌داد و روزنامه را لغو امتیاز می‌کرد البته خبر دارم که بعضی از اعضای محترم هیئت نظارت در این زمینه تلاش کردند اما متأسفانه به جایی نرسید.

 خاتمی خطاب به هیئت نظارت افزود: اقدامی نکردید اما بیانیه دهید و از قوه قضاییه حمایت کنید.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه وزارت ارشاد وزارت ارشاد اسلامی است، خطاب به مسئولان و دست اندرکاران این وزارتخانه افزود: عزیزان طوری عمل کنید که این پسوند اسلامی زیبنده شما باشد، اجازه انتشار کتاب‌های فاسد زیبنده شما نیست. آژانس‌هایی در روزنامه‌ها تبلیغ می‌کنند که مردم را به فلان‌کشورهای فاسد می‌برند، این اقدامات در شأن شما نیست. نظارت کجا رفته است؟

** عده‌ای فکر می‌کنند فضا باز شده و می‌توانند به مقدسات اهانت کنند

وی ادامه داد: عده‌ای فکر می‌کنند فضا باز شده و می‌توانند به مقدسات اهانت کنند در حالی که این تحلیل اشتباه است. آن دوره گذشت که به مقدسات اهانت می‌کردند و مسئولان وقت هم از شما حمایت می‌کردند. مردم عزیز ما تا آخرین نفس و نفر و قطره خون خود پای مقدسات ایستاده‌اند و اجازه اهانت و هتاکی را به هیچ کس نمی‌دهند.

خاتمی با بیان اینکه وحدت از ضروریات جامعه است و هیچ کس هم منکر وحدت نیست، افزود:از جمله عواملی که وحدت شکن است به کار بردن الفاظ مشابه است. یک لفظ متشابه جنگی را علیه حضرت امیر المومنین راه انداخت.

وی افزود: هیچ کس منکر این نیست که افراط و تفریط امری نکوهیده است. اما مشخص کنید افراطی از دیدگاه شما چیست. ما به صراحت گفتیم که با توجه به مبانی مقام معظم رهبری فتنه‌گران سال 88 تندروی افراطی بودند که متاسفانه برخی از آنها سخاوتمندانه پست می‌گیرند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران ادامه داد: از سوی دیگر غیرتمندانی که در مقابل‌شان ایستادند و نگذاشتند کودتای مخملی سال 1388 به ثمر برسد را افراطی می‌دانند و برخی دیگر را که صلابت خود را با شعار مرگ بر آمریکا نشان می‌دهند افراطی می‌خوانند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: برخی‌ها مردان مرد را افراطی می‌خوانند اگر به دنبال وحدت جامعه هستیم از این الفاظ متشابه خودداری کنید و اگر فکر می‌کنید با افراطی خواندن غیرتمندان دینی آنها را از صحنه منزوی کنید بدانید که اشتباه می‌کنیم. غیرتمندان دینی رهنمودهای خود را از مقام معظم رهبری می‌گیرند و هیچ گاه تحت تاثیر جوسازی‌های رسانه‌ای شما نیستند.

افزودن نظر جدید