تعدا مداحانی که مشکل دارند بسیار کم است؛همه را زیر سوال نبریم

ایسنا نوشت:موسس حسینیه محبان‌الائمه (ع) گفت مگر تعداد مداحانی که خطا کردند یا برخی که متهم به ارتباط باعناصر وابسته به سفارتخانه‌ها شده‌اند یا مشکلات اخلاقی پیدا کردند، چقدر است که اینگونه جامعه ذاکران اهل بیت را زیر سوال می بریم؟
 جواد امام  با اشاره به سخنان رئیس سازمان بسیج مداحان کشور درباره تلاش اسرائیل برای تخریب اسلام و محرم و دستگیری تعدادی از مداحان تربیت شده اسرائیل، اظهار کرد: دستگاه اهل بیت (علیهم السلام) جای ارادت ورزی به ساحت آن بزرگان است، نه تسویه حساب های دیگر . رئیس سازمان بسیج مداحان ایران  ادعا کرده است که برخی از مداحان «دراسرائیل تربیت شده بودند» اما نمی گویند سند این حرف شان چیست و کجاست و اساسا اگر مداحی لغزشی داشته، درست است که به جای پذیرش و اصلاح آن، به اسرائیل ربطش دهیم؟

وی ادامه داد: روشن است که بحث من اصلا سیاسی نیست؛ چراکه از قضا، مداحانی که مساله‌دار شده‌اند، ربطی به جریان سیاسی مورد نظر ما ندارند.

امام با تاکید بر سلامت جامعه ذاکران اهل بیت گفت: مگر تعداد مداحانی که خطا کردند یا برخی که متهم به ارتباط باعناصر وابسته به سفارتخانه‌ها شده‌اند یا مشکلات اخلاقی پیدا کردند، چقدر است که اینگونه جامعه ذاکران اهل بیت را زیر سوال می بریم؟ آن وقت شما دم از نوکری اهل بیت می زنید و اینگونه راجع به مداحان داوری می کنید؟

وی با اشاره به نقش نهادهایی مانند سازمان بسیج مداحان ایران در مشکلات اخیر، اظهار داشت: اگر شاهد اشکالاتی در جامعه مداحان هستیم، خود این سازمان‌ها چه نقشی داشته و دارند؟ ضمن اینکه معتقدم این سازمان ها از اساس، اشتباه تأسیس شده‌اند. چه لزومی داشت که مداحان را از بقیه افراد و اقشار جامعه جدا کنیم؟ مگر مداحی شغل است؟ اگر برای آقایان مداحی شغل و محل درآمد است، برای ما نیست.

موسس حسینیه محبان‌الائمه (ع) افزود: چه خوب بود سازمان بسیج مداحان به جای پرداختن به کار صنفی صرف، درصدد یک کار ارزشمند و فرهنگی و جلوگیری از پرداختن به خرافات و غلو در تریبون‌ها می‌شد زیرا این تریبون‌ها باعث زیر سوال رفتن اصل دین و خدشه به جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) شده ‌اند.

جواد امام تصریح کرد: همین اظهارات نسنجیده  هشدار خوبی به مداحان حزبی و جناحی است. این سیاسی کاران نشان دادند که تا وقتی برای حزب و دسته و گروه شان بخوانی، خوبی و محترم، اما وقتی اشتباهی کردی و لغزشی داشتی، می‌شوی آموزش دیده اسرائیل.

وی اظهار داشت:‌ باید مراقبت لازم صورت می‌گرفت و اجازه داده نمی‌شد از این جایگاه استفاده‌های سیاسی صورت گیرد، در این صورت دیگران را هم به طمع نمی‌انداختیم تا به دنبال سوءاستفاده و بهره‌برداری از این قشری که مورد احترام محبین وشیعیان امیرالمومنین (ع) می‌باشند برآیند.

 

افزودن نظر جدید