عارف خبر داد:

تشکیل کمیسیون اقتصاد مقاومتی در گروه امید/اقتصاد مقاومتی و چالش‌های اجتماعی اولویت‌های مجلس دهم

منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی و چالش‌های اجتماعی اولویت‌های مجلس دهم است.

به گزارش امیدنامه ،دکتر محمدرضا عارف منتخب مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره ضرورت تحقق شعار امسال که با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، اظهار داشت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که جزو دغدغه‌های مقام معظم رهبری بود در اواخر سال 92 تصویب شد و کار خوبی در مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت و بعد با اصلاحاتی که ایشان اعمال کردند سیاست‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: واضح بود که جهت‌گیری‌های اقتصادی کشور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که از یک طرف اقتصاد را مقاوم سازی می‌کند و از طرف دیگر نگاه به داخل و بحث معیشت جزو اولویت‌های سیاست‌های کلی است. حقیقتاً کشور ما پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند به‌اتکای امکانات انسانی و فیزیکی داخل کشور رشد 8 درصد، اشتغال بالا، معیشت مردم و کاهش فقر را دنبال کند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، گفت: دولت با تشکیل این ستاد اقداماتی را آغاز کرده است و ما نیز در شعار انتخاباتی خود به موضوع رشد اقتصادی رسیدیم.

عارف با بیان "برنامه انتخاباتی ما 126 محور دارد" یادآور شد: در بخش اقتصادی برنامه انتخاباتی ما، نخستین محور اصلاحات ساختاری و دومین اولویت اقتصاد مقاومتی بود، بنابراین اقتصاد مقاومتی جزو اولویت‌های ما محسوب می‌شود و خوشبختانه با تأکید مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال با عنوان "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" امید دارم اولویت برنامه ششم که شاید اولین خروجی مجلس دهم باشد، تأکید بر اقتصاد مقاومتی باشد.

وی اولویت بعدی مجلس دهم را موضوع چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: در کنار اولویت اقتصادی در دو سال آینده باید اولویت چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار قرار دهیم و مجلس آینده باید اولویت دوم خود را آسیب‌های اجتماعی قرار دهد.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم تأکید کرد: براساس سند چشم‌انداز ما باید جایگاه اول در منطقه را داشته باشیم؛ ولی متأسفانه در دو برنامه چهارم و پنجم عملاً کاری صورت نگرفت و ما باید کار 20ساله را تقریباً در 10 سال انجام دهیم. تصور می‌کنم در فضای جدید و جهت‌گیری‌هایی که مجلس و دولت خواهند داشت، امیدواریم که در سال 1404 به اهداف کمّی سند چشم‌انداز برسیم.

وی در پایان از تشکیل جلسه کمیسیون اقتصاد مقاومتی در زیرمجموعه خود خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین جلسه کمیسیون اقتصادی با حضور کارشناسان اقتصادی و اساتید دانشگاه در ذیل مجموعه بنده روز گذشته تشکیل شد.

افزودن نظر جدید