ترامپ وعده خبر خوب داد؛تا ششم ژانویه صبر کنید!

یسنا نوشت: رئیس جمهور آمریکا وعده "خبر خوب درباره لایحه کمک‌های مرتبط با کروناویروس" را به همراه برخی افشاگری‌ها در ششم ژانویه که کنگره قرار است برای تایید آرای کالج الکترال نشست داشته باشد، داد.
 به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که لایحه بودجه دولت و کمکهای مرتبط با همه گیری کروناویروس را امضا کرد، در توئیتر نوشت: "خبر خوب درباره لایحه کمکهای مرتبط با کروناویروس. اطلاعات متعاقبا اعلام می‌شود!" او در توئیت دیگری تصریح داشت: "شما را ششم ژانویه در واشنگتن دی.سی می‌بینم. آن را از دست ندهید. اطلاعات متعاقبا اعلام می‌شود!"

ترامپ بعد از امضای لایحه بودجه دولت و کمکهای مرتبط با کرونا در بیانیه‌ای گفت: "پولهای خیلی بیشتری در راه است" هر چند که توضیح بیشتری در حمایت از این وعده‌اش مطرح نکرد.

ترامپ در حالی این لایحه را امضا کرد که اکثر قانونگذاران جمهوریخواه از حمایت از درخواست او برای اعمال تغییرات در قانونی که پیشتر به آن رای داده‌اند، خودداری کردند.

ترامپ گفت، مجلس نمایندگان آمریکا برنامه ریزی کرده تا امروز دوشنبه برای افزایش دادن مبلغ چکهای کمکهای مرتبط با کرونا از 600 دلار به 2000 دلار رای گیری داشته باشد و گفت که سنا نیز برای تصویب مبالغ بیشتر "پروسه را آغاز خواهد کرد".

ترامپ از این شکایت کرده که این لایحه پول خیلی زیادی را برای منافع ویژه، پروژه‌های فرهنگی و کمکهای خارجی اختصاص می‌دهد.

او در بیانیه‌اش درخصوص امضای این لایحه همچنین تلاش کرد همچنان کمپین طرح ادعاهای بی اساسش مبنی بر وقوع تقلب در انتخابات ماه نوامبر را زنده نگه دارد.

او گفت که مجلس نمایندگان و سنا "توافق کرده‌اند تا با قدرت بر مساله تقلب اساسی در انتخابات تمرکز کنند" و اینکه سنا یک تحقیقات را به جریان خواهد انداخت.

این در حالی است که نه مک کانل، رهبر اکثریت سنا و نه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اشاره‌ای به چنین توافقی نکرده‌اند.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید