ترامپ: من نماینده آمریکا هستم نه جهان

رئیس‌جمهوری آمریکا از درخواست بودجه هنگفت برای یکی از بزرگترین تقویت‌های نظامی در تاریخ آمریکا خبر داد.

 

به گزارش امیدنامه به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی‌اش در کنفرانس سالانه "اقدام سیاسی محافظه کاران" که توسط اتحادیه محافظه کاران آمریکا برگزار می‌شود از سیاست‌هایش تحت عنوان "اول آمریکا" دفاع کرد و گفت: من نماینده آمریکا هستم نه جهان. من نماینده کشور شما هستم.

وی افزود: چیزی به اسم سرود ملی جهانی ، واحد پول جهانی یا پرچم جهانی وجود ندارد من نمایندگی ایالات متحده آمریکا را دارم نه جهان را. تنها یک تعهد است که ما را با هم متحد می‌کند و آن هم متعهد بودن به آمریکا است.

ترامپ با تاکید بر تعهدش به امنیت آمریکاو وعده به انجام اقدام‌های جدید در این زمینه گفت: نمی‌گذارم "افراط‌گرایان اسلامی" به آمریکا برسند. من داعش را محو خواهم کرد.

ترامپ در این کنفرانس که در مریلند و پیش از سخنرانی ملی روز سه‌شنبه در کنگره برگزار شد، برنامه‌هایش برای تقویت ارتش آمریکا و دیگر ابتکارعمل‌هایش از جمله اصلاح مالیاتی را مطرح کرد.

وی گفت: "هدف من تقویت ظرفیت‌های دفاعی و تهاجمی ارتش است که این هدف را با درخواست یک بودجه هنگفت به کنگره پیش خواهم برد تا نیروی دفاعی آمریکا را به نیرویی بزرگتر، بهتر و قوی‌تر از قبل تبدیل کنم."

ترامپ افزود: خوشبختانه ما هرگز مجبور نخواهیم بود تا از چنین ارتش بزرگی استفاده کنیم اما باعث خواهد شد تا هیچکس وارد مداخله با ما نشود. این یکی از بزرگترین تقویت‌های نظامی در تاریخ آمریکا خواهد بود.

این درخواست بودجه احتمالا کنگره آمریکا را با واقعیت تلخی مواجه می‌کند مبنی بر اینکه در زمانی که ترامپ می‌خواهد مالیات‌های شهروندان آمریکایی را کاهش دهد تامین بودجه برای تقویت نظامی گسترده بدون کاهش هزینه‌های بخش‌های دیگر به کسری بودجه آمریکا می‌افزاید.

ترامپ در این سخنرانی بار دیگر بر تعهد خود برای ساخت دیواری در مرز آمریکا و مکزیک،‌ تقویت رشد اقتصادی آمریکا، برهم زدن توافقات تجاری چندجانبه و حمایت از صنایع آمریکا تاکید کرد و گفت: دیوار در مرز مکزیک را می‌سازیم و در واقع می‌گویم ساخت آن خیلی زود شروع خواهد شد خیلی خیلی خیلی زودتر از موعد مقرر.

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان این سخنرانی همچنین از سازندگان "اخبار جعلی" به شدت انتقاد کرد و گفت: رسانه‌ها، توئیت‌های مرا به نادرستی گزارش می‌کنند. من در توئیتم به تمامی رسانه‌ها اشاره نکردم بلکه به رسانه‌هایی اشاره کردم که "اخبار جعلی" درست می‌کنند. آنها افراد متقلبی هستند. در حقیقت رسانه‌های متقلب واژه جعلی را در پوشش توئیت‌های من حذف کردند. من گفته بودم که اخبار جعلی دشمن مردم هستند اما آنها با حذف واژه جعلی این اخبار را به وجود آوردند که "رسانه دشمن مردم است" اما من چنین چیزی نگفتم.

وی افزود: من علیه رسانه‌ها و مطبوعات نیستم. من عاشق اخبار "خوب" هستم اما متاسفانه تعداد آنها انگشت شمار است. من تنها علیه رسانه‌های "جعلی" هستم. من علیه افرادی هستم که داستان‌ها و منابع را از خودشان درمی‌آورند. آنها نباید اجازه داشته باشند تا از منابع استفاده کنند مگر آنکه نام منبع خود را فاش کنند.

افزودن نظر جدید