ترامپ: انفجار بیروت یک حمله وحشتناک با نوعی بمب بود

رئیس جمهوری آمریکا به استناد نظرات کارشناسان نظامی آمریکا، انفجار بیروت را یک حمله وحشتناک توصیف کرد. وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد این حادثه مبتنی بر انفجار است. من با برخی از ژنرال‌های بزرگ‌مان ملاقات کردم و به نظر می‌رسد که آنها احساس می‌کنند که یک انفجار همچون انفجار کارخانه‌ای نبوده است. ترامپ تاکید کرد آن شبیه یک حمله بود و به نظر می‌رسد از نوعی بمب استفاده شده است.

رئیس جمهوری آمریکا به استناد نظرات کارشناسان نظامی آمریکا، انفجار بیروت را یک حمله وحشتناک توصیف کرد.

دونالد ترامپ عصر سه شنبه در نشست خبری روزانه خود درباره شیوع کرونا در این ایالات متحده آمریکا، در پاسخ به این سوال که انفجار امروز بندر بیروت یک تصادف یا حمله بوده است، این مطلب را مطرح کرد.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد این حادثه مبتنی بر انفجار است. من با برخی از ژنرال‌های بزرگ‌مان ملاقات کردم و به نظر می‌رسد که آنها احساس می‌کنند که یک انفجار همچون انفجار کارخانه‌ای نبوده است.

ترامپ تاکید کرد آن شبیه یک حمله بود و به نظر می‌رسد از نوعی بمب استفاده شده است.

پیش از این، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده بود از نزدیک شرایط لبنان را رصد می‌کنند و گفته بود: ما می‌دانیم که دولت لبنان درباره علت این مساله تحقیق می‌کند و منتظریم تا نتایج این تلاش‌ها اعلام شود.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ای در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، عصر سه‌شنبه انفجار مهیبی رخ داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، صدای انفجار به قدری شدید بوده که در پایتخت و حومه شنیده شده است و نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان تاکنون در پی این انفجار ۷۳ تن کشته و بیش از ۳۷۰۰ نفر زخمی شدند.

 
 

 

افزودن نظر جدید