تخریب قبر صدام در تکریت

در حالی که نبرد نیروهای عراقی برای بازپس گیری کامل تکریت از دست تروریست‌های داعش ادامه دارد، قبر صدام، دیکتاتور سابق عراق در این شهر متحمل خسارت‌های بسیاری شده است.

به گزارش امید، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، درگیری‌های شهر تکریت به شدت میان نیروهای امنیتی عراقی و تروریست‌های داعش بالا گرفته است و با تشدید نبرد در شمال و جنوب زادگاه صدام، دیکتاتور عراق، نیروهای امنیتی وعده‌ دادند که ظرف ساعات آتی به طور کامل این شهر را آزاد کنند.

در همین حال تصاویر خبرگزاری آسوشیتدپرس از روستای العوجه در جنوب تکریت نشان می‌دهد که تنها چیزی که از قبر تجملاتی صدام باقی مانده ستون‌های آن است. در قبر صدام دیگر خبری از پوسترهای چهره‌ وی نیست و آنها در خاکروبه‌ها پنهان شده‌اند.

بجای این تصاویر در همه‌جا پرچم‌های نیروهای مردمی و تصاویر فرماندهان آنها دیده می‌شود.

یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی شیعه عراقی می‌گوید: این مکان یکی از جاهایی است که داعش در آن تجمع زیادی داشته چون محل دفن صدام است. در اطراف این محل بمب‌های زیادی علیه ما کار گذاشتند.

گروه تروریستی داعش که کنترل تکریت را از ماه ژوئن به دست دارد در ماه اوت اعلام کرد که قبر صدام به کلی تخریب شده است اما مقام‌های محلی گفتند که تنها محل غارت شده و خسارات زیاد نبوده است.

جنازه صدام در روستای العوجه که زادگاهش است، از سال 2007 دفن است. محل قبر وی با یک سنگ مرمر هشت ضلعی و گل‌کاری پوشیده شده بود. البته رسانه‌های عراقی سال گذشته گزارش دادند که وفاداران صدام در بحبوحه نگرانی‌ آنها از تخریب محل، جنازه را خارج کرده‌اند.

 

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید