تبلیغات وسیع رسانه‌ای اصولگرایان بر رای مردم تاثیر ندارد

رئیس ستاد ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان گفت: تبلیغات وسیع رسانه‌ای اصولگرایان بر رای مردم تاثیر ندارد و این راه بی‌بازگشت است.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا، علی صوفی صبح امروز در نشست خبری لیست انتخاباتی «یاران اعتدال و امید» که در خبرگزاری دانشجویان ایران در حال برگزاری است، گفت: انتخابات اگر نگوییم تنها فرصت، بلکه بزرگترین فرصت است که در اختیار کنش‌گران سیاسی قرار می‌گیرد.


او با بیان اینکه سعی کردیم از این فضا حداکثر استفاده کنیم، اظهار داشت: اتحادی که برای رسیدن به لیست واحد ایجاد شد، دستاورد بزرگی است. امیدواریم فضای سیاسی همچنان باز باشد تا احزاب قوت پیدا کنند و در تشکیل نهادهای مختلف نقش فعالی ایفا کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران ادامه داد: بدون حضور احزاب قَدر، به سمت منافع شخصی و جناحی می‌رویم.

صوفی با بیان اینکه ما در شرایطی صحبت می‌کنیم و در رقابتی هستیم که برابر نیست، تصریح کرد: می‌دانیم سرنوشت پای صندوق رای تعیین می‌شود. لیست اصلاح‌طلبان را گام دوم و بعد امید معرفی کردیم. این حرکت می‌تواند امیدوار‌کننده باشد.

رئیس ستاد ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان راه ۹۲ را ادامه خواهند داد، تاکید کرد: سال ۹۲ دستاورد بزرگی بود. مردم می‌دانند اگر پای صندوق نیایند چه اتفاقی می‌افتد. با این حال، تبلیغات وسیع رسانه‌ای بر رای مردم تاثیر ندارد. این راه بی‌بازگشت است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: معتقدیم با حضور مردم همه چیز اصلاح خواهد شد. راه اصلاح‌طلبی حضور در انتخابات است و نهادهای قدرت را از این طریق می‌توان تعیین کرد.

صوفی گفت: ما در نظام جمهوری‌ اسلامی زندگی می‌کنیم که در قانون اساسی این نظام در قانون اساسی تعریف شده است. در هر کشور حاکمانی هستند که ممکن است در چارچوب نظام حرکت کنند و پایبند به حقوق اساسی مردم باشند یا خیر؛ این‌ها وجه افتراقی است که در قرائت از نظام وجود دارد.

او افزود: اقتدارگرایان سعی می‌کنند جنبه اسلامیت را پررنگ کرده و نظام را ایدئولوژیک تعریف کنند و از مقدسات سوءاستفاده کنند. آنها سعی می‌کنند نقش مردم را کمتر کنند در حالی که جمهوریت نظام غیرقابل تغییر است. اصلاح‌طلبان گرایششان به جمهوریت هم‌وزن با اسلامیت است و نظام را نه ایدئولوژیک بلکه دموکراتیک می‌دانند که مردم در آن نقش اساسی ایفا می‌کنند.

عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: آنچه ما به دنبالش هستیم پررنگ کردن نقش مردم است. ما همواره بر مردم تکیه داریم و پیش‌بینی‌مان این است که مردم ما در افت و خیزهای اوضاع سیاسی کشور و تجاربی که کسب کرده‌ا‌ند به این نتیجه رسیده‌اند که تنها جایی که می‌توانند در آن بر سرنوشت خویش تاثیرگذار باشند، انتخابات و حضور پای صندوق‌های رای است و هر چه شرایط سخت‌تر شود مردم برای استیفای حق خود مصمم‌تر می‌شوند.

او با بیان اینکه مردم امروز معتدل‌ترین بخش جامعه ما هستند، گفت: پیش‌بینی این است که مردم مثل سال ۹۲ در شرایطی که امیدشان را به حضور کاندیداهای حداکثری از دست داده‌ بودند و با گرایش اصلاح‌طلبی پشت کاندیدای اعتدالی قرار گرفتند، الان هم این اتفاق خواهد افتاد.

صوفی در پایان با بیان اینکه وقتی با ردصلاحیت‌های گسترده مواجه شدیم ارزیابی‌مان این بود که چند نفر بیشتر باقی نماندند، ادامه داد: حدود ۳۵۰ نفر برای ما در ایمیلی که اعلام کرده بودیم رزومه فرستادند و امروز لیستی بسته‌ایم که ۱۶ ایثارگر و ۱۳ دکتر بین آنهاست، انتظار داریم مردم به هر ۳۰ نفر رای بدهند و در نهایت معتقدیم روز جمعه شاهد شگفتی بزرگی خواهیم بود.

افزودن نظر جدید