در دیدار کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران با اعضای فراکسیون امید و نائب رئیس مجلس بررسی شد؛

تبعات مصوبه کمیسیون تلفیق درباره عدم افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

جمعی از اعضای هیات علمی کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران با  اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید و نایب رئیس مجلس در ارتباط با مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه درباره عدم افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاهها دیدار و  گفت‌وگو کردند.

به گزارش امیدنامه، دکتر محمدرضا عارف در این دیدار ضمن خوشآمد گویی به اعضای کانون صنفی استادان دانشگاهی ابراز امیدواری کرد که ارتباط مداوم و پایداری بین این کانون و فراکسیون برای تبادل نظر و پیگیری همه امور مربوط به آموزش عالی صورت بگیرد.

 در ادامه دکتر سلطانی ،عضو شورای مرکزی کانون صنفی استادان دانشگاهی به برخی از مطالبات و دغدغه های اعضای هیات علمی دانشگاه ها اشاره کرد و خواستار اهتمام جدی نمایندگان مجلس به تحقق این مطالبات شد .

وی در همین زمینه تاکید کرد:در صورت عدم تحقق این مطالبات، سرخوردگی و موجی از ناامیدی و بی‌تفاوتی در بین اعضای هیات علمی های دانشگاه ها ایجاد خواهد شد که در طولانی مدت می تواند صدمات جبران ناپذیری را به کشور وارد کند.

سلطانی تصریح کرد: اکنون که پس از سال ها تلاش دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور به مرحله ای از آمادگی رسیده اند که قبلا وجود نداشت و می توانند خدمات بسیار مؤثری جهت رفع نیازهای کشور ارائه دهند چنین مصوباتی مخرب خواهد بود.

وی تجربه دو ساله اخیر خود را در مدیریت دانشکده فنی دانشگاه تهران در روند افزایشی کثرت و علاقه وافر دانشگاه ها و پژوهشگاه های خارجی از آلمان-فرانسه-سویس-هلند و استرالیا در برقراری ارتباط و تعامل با دانشگاه ها و پژوهشگاه های داخل نیز دلیل مثبتی ارزیابی نکرد که باید با حمایت از اعضای هیأت علمی تقویت شود.

 در ادامه دکتر عسکریان- معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری- نیز با تشریح شرایط حاکم بردانشگاه ها تاکید کرد: مصوبه اخیر باعث موجی از اعتراضات و بیانیه ها در دانشگاه ها شده است و متاسفانه مصوبه اخیر کمسیون تلفیق نشان می دهد زمان اندکی که این کمسیون در اختیار داشته، نتوانسته است کار کارشناسی انجام دهد و این مصوبه از نظر بازخورد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پیام بسیار بدی را به دانشگاه ها منتقل کرده است در حالیکه از نظر بودجه ای افزایش 10 درصدی حقوق اعضای هیات علمی بار مالی تقریبا 58 میلیارد تومانی دارد که در برابر کل بودجه کشور و یا حتی کل بودجه وزارت علوم، رقم بسیار ناچیزی است.

وی در پایان خواستار بازبینی این مصوبه در موارد پاداش ها، افزایش حقوق و همچنین مالیات پلکانی در ارتباط با حقوق اعضای هیات علمی در صحن علنی مجلس شدند.

در پایان دکتر فتحی از اعضای فراکسیون امید  با بیان اینکه اینکه فراکسیون امید  با اعضای هیأت علمی همراه است و باید  با دلایل مستدل مخالفت خود را  در صحن مجلس ارائه دهیم .

دیدار با نائب رئیس مجلس

بعد از دیدار اعضای کانون صنفی استادان   دانشگاهی با  اعضای فراکسیون امید-اعضای کانون با دکتر پزشکیان نیز دیدار  و نقطه نظرات خود را به وی اعلام کردند.

نایب رئیس مجلس نیز حمایت کامل خود را از اعضای هیأت علمی اعلام کرد و گفت: اصولا تغییرات این‌چنینی باید در برنامه مطرح شود و جایش در بودجه نیست. 

photo_2018-02-04_10-23-41.jpg
photo_2018-02-04_10-23-51.jpg
photo_2018-02-04_10-23-43.jpg

افزودن نظر جدید