تاکتیک احمدی‌نژادی‌ها برای بازگشت به قدرت

دل “احمدی نژادی‌ها” برای قدرت تنگ شده است. حتی اگر تنها ۸ ماه از پایان ۸ سال دولت داری شان گذشته باشد.

به گزارش امید به نقل از تدبیر، دل تنگی دولتمردان سابق بی دلیل نیست. مدت ها برنامه ریزی برای انتقال قدرت از محمود احمدی نژاد به اسفندیار رحیم مشایی با رد صلاحیت یار غار رییس دولت وقت نقش برآب شد و حالا که طراحی های بلند مدتشان به هم خورده به فکر چاره افتاده اند: “بازگشت احمدی نژاد”

احمدی نژاد مرداد ۹۲ کلید پاستور را به حسن روحانی تحویل داد و از نظرها پنهان شد. یاران نزدیکش هم به تاسی از او سکوت کردند. اما شتاب تحولات در دولت یازدهم گویا بیش از تصور آنان بود. باز شدن گره پرونده هسته ای و توافق ژنو، بازگشت آرامش به اکثر بازرهای مالی و کاهش تورم؛ گره هایی که منتقدان دولت نهم و دهم دلیل آن ها را ناکارآمدی دولت احمدی نژاد می دانستند.

“احمدی نژادی ها” خوب می دانند موفقیت دولتی که نام خود را “تدبیر و امید” گذاشته رویای بازگشت “دولت مهروز” را ۸ ساله خواهد کرد بنابراین از همان زمان آغاز دولت یازدهم به روش های مختلف به تاکتیک “ایرادگیری” روی آوردند.

اعضای “جبهه پایداری” در مجلس که در حلقه دوم و سوم یاران احمدی نژاد بودند توافق ژنو و دیپلماسی دولت را نشانه گرفتند و حالا یاران نزدیک تر به او خود را به خاکریز پایداری ها رسانده اند و از جناحی دیگر حرف های “پایداری ها” با ژست “دولتمرد سابق” تکرار می کنند. می گویند سیاست های دولت جدید به نتیجه نمی رسد و راه نجات بازگشت به گذشته است.

خط شکنان “احمدی نژادی” از نخستین روزهای سال ۹۳ کارشان را آغاز کرده اند.

ابتدا احمدی نژاد به مناطق عملیاتی جنوب کشور رفت و میان کاروان های راهیان نور سخنرانی کرد و پس از او غلامحسین الهام که زمانی سخنگوی دولت مهرورز بود فرمان اتحاد احمدی نژادی ها را داد. حالا هم مشاور رییس دولت نهم و دهم، علی اکبر جوانکر که ید طولایی در فعالیت های رسانه ای دارد اعلام کرده “احمدی نژاد سال ۹۶ باز می گردد.”

او در گفت و گو با هفته نامه مثلث اعلام کرده که مشکل اصلی دولت کنونی بی توجهی به ظرفیت های داخلی و چشم امید داشتن به خارج است. او با همین استدلال نتیجه گرفته “اگر ادامه وضع دولت فعلی همین‌گونه باشد که اکنون است و رویکردها اصلاح نشود، شما ‌تردید نکنید که اگر آقای احمدی‌نژاد در سال ۹۶ کاندیدا شود پیروزی قاطعی به‌ دست خواهد آورد.”

سخنانی که نشان از عزم زودهنگام “احمدی نژادی ها” برای بازگشت به پاستور است. آن هم درست زمانی که نزدیکترین انتخابات در راه، انتخابات سال آینده مجلس است و نیروهای سیاسی کم کم تلاش خود برای فتح بهارستان را آغاز کرده اند. در این میان مشخص نیست جوانفکر عامدانه انگشت اشاره اش را به سوی سال ۹۶ گرفته یا تنها خواسته تلنگری به هوادران رییس جمهوری سابق بزند که “آماده باشید. ما داریم می آییم.”

پشت پرده تکاپو های چند روز اخیر “احمدی نژادی ها” هر چه باشد، نمی توان کتمان کرد آن ها دلشان برای قدرت خیلی زودتر از چیزی که تصور می شد، تنگ شده است. برای ساختمان های دولتی و عکس گرفتن در حیاط با صفای “پاستور” کنار “محمود احمدی نژاد”.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید