بیش از 1200 حاجی در ازدحام مناسک حج کشته شدند / افزایش تعداد قربانیان ایرانی به 122 نفر+ فیلم

تلویزیون دولتی عربستان سعودی اعلام کرد امروز پنجشنبه بر اثر ازدحام جمعیت در هنگام انجام مناسک حج در دره منی، خارج از شهر مقدس مکه، دست کم 1200 تن از زائران خانه خدا جان خود را از دست دادند.

دانلود

به گزارش امید، شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سعودی به نقل از منابع حفاظت مدنی این کشور اعلام کرد حدود دو میلیون نفر از زائران خانه خدا در دره منی جمع شده بودند.

شمار قربانیان حادثه منا به 1200 افزایش یافت. در این حادثه همچنین بیش از2000 از حجاج مجروح شدند.

مسوولان بیمارستانی عربستان اعلام کردند که زخمی‌های این حادثه به هشت بیمارستان منتقل شده‌اند و تلاش برای شناسایی هویت کشته‌شدگان و زخمی‌ها ادامه دارد.
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت دقایقی پیش اعلام کرد،  تعداد 122 نفر از زائران ایرانی بر اثر ازدحام در مناسک رمی جمرات متاسفانه کشته شده وبیش از 60 نفر دیگر از هموطنان‌مان زخمی شده‌اند.

اوحدی همچنین اظهار کرد، در اولین روز از برگزاری مراسم رمی جمرات که زائران از تمام کشورها به سوی محل برگزاری مناسک می‌روند، امروز در ساعت 9 صبح اعلام شد که دو مسیر را بسته‌اند و زائران تنها از سه مسیر می‌توانند به رمی جمرات بروند، به همین دلیل و با توجه به ازدحام زیاد و تحت فشار قرار گرفتن مردم، شاهد فاجعه‌ای تلخ و ناگوار بودیم.

عربستان: تقصر کاروان ها بود نه ما

دولت عربستان طی بیانیه ای که به نظر می آید فراری رو به جلو است، اعلام کرد که کاروان های حجاج به توصیه های آموزشی آنان گوش نکرده و در نتیجه این بی اعتنایی، حادثه منی اتفاق افتاده است.

افزودن نظر جدید