بیانیه کمیسیون امنیت ملی در واکنش به اقدام کریمی قدوسی؛ افشای گزینشی صحبت‌های ظریف خدمت به دشمنان انقلاب است

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اقدام کریمی قدوسی در انتشار اظهارات منتسب به ظریف در جلسه این کمیسیون گفت که افشا و انتشار این سخنان به صورت ناقص و گزیشنی گناهی نابخشودنی است و خدمت به دشمنان انقلاب اسلامی است.

 به گزارش امیدنامه به نقل از ایسنا، بیانیه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلسه به امضای اکثریت اعضای این کمیسیون رسیده است که متن آن به شرح زیر است:

«کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به عنوان یکی از مهمترین کمیسیون‌های مجلس از حساسیت و ظرافت‌های ویژه‌ای برخوردار است که عدم توجه به قواعد حاکم بر آن می‌تواند به منافع ملی ضربه زند.

حضور منظم وزرای خارجه، اطلاعات، کشور و دفاع و فرماندهان نیروهای مسلح در این کمیسیون نشان دهنده میزان اهمیت حفظ اصرار نظام در این جایگاه مهم است.

حادثه تلخی که هفته گذشته پس از جلسه مشترک وزیر محترم امور خارجه و معاونین این وزارتخانه و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اتفاق افتاد هنجار شکنی و حاشیه‌سازی بی منطقی بود که اکثریت قریب به اتفاق اعضای کمیسیون نسبت به آن معترض هستند.

عدم توجه به ضرورت حفظ مطالب مطرح شده در آن جلسه و اصرار بر افشا و انتشار آن به صورت ناقص و گزینشی، گناهی است نابخشودنی و خدمتی است به دشمنان انقلاب اسلامی که مراجع ذی‌صلاح باید به آن رسیدگی کنند.

سخنی که وزیر محترم امور خارجه در این جلسه اعلام کرد، نه اشتباه در برجام بود و نه اشتباهی در سیاست‌های راهبردی نظام، بلکه صرفا اشاره ای بود به یک اشتباه در اعلام موضع.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن ابراز تاسف از این واقعه تلخ بر ضرروت وحدت و همدلی آحاد مردم و مسئولان و همه دستگاه های ذیربط به منظور پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران و منافع ملی تاکید می‌کند.»

 این بیانیه توسط علیرضا رحیمی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه بین تمامی خبرنگاران، رسانه‌های مختلف پخش شد و او در سخنانی در توضیح این بیانیه گفت: پیرو نشست خبری روز گذشته و مطابق دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی با وزیر خارجه برای ابراز تاسف از این اتفاق کمیسیون امنیت ملی این بیانیه را تهیه کرده که به امضای اکثریت اعضا رسیده است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید