بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای

انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در بیانیه ای با انتقاد از تخریب تیم مذاکره کننده هسته ای منتقدان را به همدلی و هم‌زبانی با دولت همراه با نقد آگاهانه و منصفانه دعوت کرد.

به گزارش امید،متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

اخلاق‌مداری، قضاوت منصفانه و توجه به منفعت جمعی و نه فردی و گروهی، اصولی ست که این روزها ما بیش‌ازپیش به آن احتیاج داریم. اصولی که می‌توان در سایه آن‌ها کشور را از این گذرگاه پرخطر به‌سلامت عبور داد و پای در مسیر همدلی و هم‌زبانی نهاد.

این روزها در شرایطی که در آستانه دومین سالگرد پیروزی دولت منتخب مردم قرار داریم، شاهد اظهارنظرهای غیرکارشناسی و به‌دور از انصاف دلواپسینی هستیم که بعضاً منافع فردی و گروهی خود را درخطردیده‌اند و با فرافکنی و هوچی گری سعی در تشویش و التهاب فضای سیاسی کشور دارند. عده‌ای که به نام ولایتمداری و به نام دلسوزی با برپایی راهپیمایی‌ها و میتینگ های برنامه‌ریزی‌شده و زنجیره‌ای و دست گذاشتن روی احساسات مردم و حربه قرار دادن اعتقادات آن‌ها، سعی در منحرف نمودن افکار عمومی داشته و از انجام هیچ کاری برای پیشبرد سیاسی گروه و حزب خود دریغ نمی‌کنند. این روزها شاهد فریادهای نمایندگانی هستیم که منتخب مردم بوده و وظیفه و رسالت آن‌ها محقق کردن خواسته‌های آن‌هاست و نه سیاسی بازی و کارشکنی. فریادهایی بر سر افرادی که مقام معظم رهبری حمایت خود را از آنان اعلام کردند، داد و بی دادهایی که حتی واکنش صریح رهبری را در پی داشت. به‌زعم ما خائن نامیدن این فرزندان و قضاوت به‌دوراز انصاف، گناهی نابخشودنیست. 

یکی از جدیدترین متدهای عوام‌فریبی دلواپسین برگزاری راهپیمایی‌های " ما اجازه نمی‌دهیم" می‌باشد که تحت نام حمایت از مقام معظم رهبری و نگرانی برای آینده کشور در شهرهای متعدد برگزار شد. تا اینجای امر شاهد اعمالی تکراری و دنباله‌دار بودیم ولی متأسفانه فریاد از آنجایی به آسمان بلند می‌شود که این راهپیمایی‌ها بدون هیچ‌گونه مجوزی از مراجع ذی‌ربط می‌باشد حتی در روزهای گذشته شاهد بیان غیرقانونی بودن این راهپیمایی‌ها از سوی استانداران و فرمانداران استان‌ها و شهرهای مختلف  بودیم که باز هم بابی توجهی عاملان این مراسم‌ها مواجه شدیم. افسوس بدون توجه به هشدارهای مسئولین و با چشم‌پوشی از قوانین مصرح قانون اساسی اقدام به برگزاری تجمعاتی می‌کنند که از یک‌سو در تعارض کامل با فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون نام سال جاری و از سوی دیگر به‌نوعی همراهی با کسانی ست که در غرب با علم به اهمیت و فواید این توافق با ارزش تمام تلاش خود را برای برهم زدن آن به کار گرفته‌اند. سؤال اینجاست که چه شده که امروز سخنانی که نتانیاهو و نمایندگان کنگره آمریکا در کشور خود می‌زنند از زبان بعضی از فرزندان ناآگاه این کشور به گوش می‌رسد.

دفاتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که نماینده‌ ی ولی‌فقیه در دانشگاه هستند و انتظار می‌رود که با هوشیاری بیشتری عمل کنند نه آنکه خدایی ناکرده بازیچه دست جریان‌های معلوم الهویه ی خارج از دانشگاه گردند. در روزهای اخیر شاهد ارسال پیامک‌هایی از سوی دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه بودیم که دانشجویان را تشویق به شرکت در تجمع روز جمعه تحت عنوان " ما اجازه نمی‌دهیم" کرده است. لذا از این بزرگواران درخواست داریم تا به‌دورازهرگونه جهت‌گیری و با توجه به رهنمودها و فرمایشات آن مقام عمل کرده تا شاهد بروز کج‌اندیشی‌های این‌چنینی در جامعه و بخصوص در محیط دانشگاهی نباشیم. مبادا که دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جولانگاه کسانی شود که بدون هیچ ارادت قلبی و بدون توجه به فرمایشات کلیدی ایشان در مورد مسائل مختلف سیاسی، به فکر تأمین منافع شخصی و گروهی خود هستند. مبادا این نهاد ارزشمند بازیچه جریانات سیاسی خارج از دانشگاه قرار بگیرد. مبادا با اعمال این‌چنینی وجهه این نهاد در بین دانشجویان خدشه‌دار گردد و صدمات جبران‌ناپذیری را متحمل شود.

لذا انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برخود فریضه دانست ضمن اعلام مواضع خود در مورد تجمع اخیر و به‌طور کل تحرکات جبهه‌ی دلواپسین، حمایت خود را از تیم مذاکره‌کننده که مسئول تأمین حداکثری منافع ملی و حفظ عزت و استقلال کشور عزیزمان ایران هستند، اعلام دارد و همه‌ی دانشجویان را به همدلی و هم‌زبانی با دولت همراه با نقد آگاهانه و منصفانه دعوت کند. امید است که در سایه عنایات حضرت صاحب‌الزمان (عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری این مرز و بوم روز به‌ روز آبادتر و آزادتر از پیش گشته و آنان که به‌زعم ما از روی جهل و کم‌اطلاعی بر کوس مخالفت با دولت می‌کوبند بر عواقب اعمال خودآگاه شده و با قاطبه مردم همراه گردند.

والسلام علی من اتبع الهدی
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

افزودن نظر جدید