بهزاد نبوی: تاج‌زاده باعث شد احمدی‌نژاد رئیس جمهور شود

محمدحسین رنجبران، مجری تلویزیون در وبلاگ خود از ملاقات اتفاقی خود با بهزاد نبوی - نایب رییس مجلس ششم که دوران محکومیت خود را در زندان اوین به سر می برد - در مطلب یک پزشک در تهران نقل قولهایی به بهزاد نبوی نسبت داده است. نبوی در مرخصی ساعتی، برای معالجه به این پزشک مراجعه کرده بود.

به گزارش امید به نقل از انصاف نیوز، نقل قولهایی که رنجبران کرده، چون در گپی دوستانه و غیر رسمی بوده، شاید در جاهایی حالت شوخی و خودمانی داشته است اما وقتی با این لحن به صورت مکتوب در می آید، شاید برداشتی خشک و خارج از شوخی از آن بشود. از این لحاظ، نوع تنظیم گزارش وبلاگی رنجبران ناقص به نظر می رسد.

محمد حسین رنجبران، گزارشگر اصولگرای صداوسیما، به شدت احساساتی است اما در نقل قول هایی که در رسانه ها کرده، به عدم صداقت شهرت ندارد.

تعریف این ملاقات و گفته های نبوی نشان می دهد که علی رغم سالها تحمل سختی چریک پیر، اما نه تنها حاضر است به خاطر مردم سختی ها را تحمل کند و دم بر نیاورد، از دیگر اصلاح طلبان نیز می خواهد که از درگیری با اصولگراها در این موقعیت بپرهیزند.

بهزاد نبوی این مجری تلویزیون را بغل می کند، با او خوش و بش می کند، انگار نه انگار که در این سالها این گزارشگر دوشادوش همکارانش در رسانه ای که باید ملی باشد، علیه نبوی و دوستانش مواضع تند و غیر منصفانه ای گرفته و هنوز می گیرند و در صداوسیما یک طرفه به قاضی می روند.

متن نوشته ی رنجبران به شرح زیر است:

شنبه نهم آذر وقتی به سمت مطب دکترابوی گرامی ام می رفتم تا از وضع جسمانی اش بیشتر بدانم و برای انجام معاینات مخصوص در کنارش باشم به تنها چیزی که فکر نمی کردم عالم سیاست و سیاستمداران قدیم و جدید بود اما گویی اینجا هم باید بخشی از خاطرات سیاسی ام را مرورمی کردم و کسی را می دیدم که به هیچ وجه فکرش را نمی کردم، کسی که در عنفوان جوانی و کار خبرنگاری ام او را سیاست ورزی دیدم کارکشته البته درجهت منافع حزبی و گروهی خودش، و با همه احترامی که برایش قائل بوده و هستم معتقدم به سمت درستی حرکت نکردند و نمی کنند (گرچه احساس کردم دید امروزش با قبل تفاوت هایی دارد حداقل در ظاهر).
همین طورکه با پدر بزرگوار نشسته و منتظر نوبت ورود به مطب بودیم صدای اشنایی شنیدم از اتاق کناری اما اصلا توجهی نکردم ، منشی از مطب خارج شده بود زنگ زدند آمدم بروم درب را برای دومین بار بازکنم دیدم خانم چادری که  چهره اش بسیار آشنا بود آمد و درب را باز کرد با خودم گفتم .." این خانم چقدر چهره اش آشناست ".

چند دقیقه بعد درحالی که با ابوی درحال صحبت بودم دیدم پیرمردی به سمت من می آید و من را درآغوش می کشد و می گوید.."رنجبران تو اینجا چه کار می کنی ؟"

مات و مبهوت دیدم مهندس بهزاد نبوی است ،هم دیگر را درآغوش گرفتیم و احوال پدررا هم پرسید ، آن خانم چادری آشنا چهره هم همسرمحترمش بود ما سه نفرسال 82 حج عمره با هم بودیم خلاصه حال و احوال کردم با نهایت احترام و چون چند نفری در مطب نشسته بودند اهسته گفتم.."اقای مهندس تمام نشد دوران ...؟" گفت.." نه ، همچنان ادامه دارد ،الان هم مرخصی ساعتی گرفتم آمدم برای درمان و ..."

دیدم برخی درمطب خیلی نگاه می کنند ، آمد خداحافظی کند و برود، دیدم به رسم ادب باید همراهی اش کنم به ابوی گفتم..چند دقیقه ای می روم پایین و برمی گردم .

آقای نبوی گفت.." زحمت نیانداز خودت را ..."

گفتم..نه هستم خدمتتان ...

مهندس نبوی با لبخندی خاص ادامه داد.."برایت بد نشود همراه من تو را ببینند؟"

تا آمدم بگویم همه  می دانند که ....

گفت..همان جمله قدیمی مجلس ششم را می خواهی بگویی همه می دانند شما به ما ارادت داری اما با حفظ مواضع ...

خندیدم و گفتم .."بله دقیقا، البته ما درعالم سیاست و رسانه کوچکی بیش نیستیم درمقابل تجربه زمانی شما اما مواضع ما چیز دیگری است خودتان هم فرمودید .."

صحبت از مصطفی تاج زاده شد ، گفتم ..با اقای تاج زاده ارتباط دارید خبر دارید هر چند وقت یکبار ازآنجا بازهم حرف های تندی به بیرون منتقل می کند و ...

بهزاد نبوی چهره اش درهم می رود و می گوید.." نه جای ما از هم جداست اما خبردارم چنین چیزهای بی خودی می گوید بهش بارها پیغام داده ام که با این حرف هایش مخالفم نباید چنین حرف های تندی زد بویژه الان که دولت جدید سر کار آمده همان طور که در نامه ای برای آقای روحانی نوشتم الان باید دو هدف داشت یکی رفع مشکلات اقتصادی مردم و دیگری سیاست خارجی؛ ما اصلاح طلبان هم باید به جای زدن حرف های تند بی خاصیت ساکت باشیم تا فضا آرام باشد و دولت کارش را انجام دهد."

لیدر مجلس نا آرام و ساختارشکن ششم آنچنان از دست مواضع اخیر تاج زاده عصبانی بود که خودش اینگونه ادامه داد .."اگر ببینمش قطعا یک دعوای حسابی با هم خواهیم داشت او همان طور که باعث شد بدون منطق سال 84 پشت سرمعین قراربگیریم و ریاست جمهوری را دو دستی تقدیم احمدی نژاد کنیم این دفعه هم دارد کار را خراب می کند ."

گفتم.. شما واقعا اعتقاد به حمایت از آقای معین نداشتید؟

گفت.."ما می دانستیم که معین رای ندارد اما آقای تاج زاده و امثال تاج زاده ما را مجبور کردند که حمایت کنیم از من بپرسی می گویم همین آقا مصطفی تاج زاده احمدی نژاد را رییس جمهور کرد و ..."

از آقا بهزاد نبوی از وضعیتش در داخل زندان پرسیدم ابراز رضایت کرد و گفت .. "بازجوها و مسئولان زندان محترمانه رفتار می کنند و مشکلی نیست البته محترمانه که می گویم همان با حفظ مواضع شان است ."

چریک پیر اصلاح طلبان باز هم قبل از خداحافظی گفت.."الان موقع سرو صدا کردن ما اصلاح طلبان نیست باید آرام باشیم و حرف بیهوده نزنیم این را به همه دوستان گفته ام به اندازه کافی آدم عاقل درمیان این راستی ها (جناح راست سنتی) هست که حواسشان به امور باشد بویژه بعد از رفتن احمدی نژاد. 

افزودن نظر جدید