بزرگداشت حافظ و جشن غدیر در بنیاد امید ایرانیان استان فارس

به مناسبت عید غدیر مراسمی به میزبانی شورای بنیاد امید ایرانیان استان فارس در دفتر این بنیاد با حضور جمعی از اندیشمندان , اساتید دانشگاه , دانشجویان و فعالین حوزه های اجتماعی و فرهنگی استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که به مناسبت عید سعید غدیر خم و همچنین بزرگداشت خواجه شعر و شعور و احساس , حافظ شیراز برگزار شد دکتر حسام پور رئیس بخش ادبیات و زبان فارسی دانشگاه شیراز به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی ضمن تبریک عید ولایت امیرالمومنین به بیان سخنانی پیرامون شخصیت جهانی حافظ پرداخت و تاثیر این شاعر گرانقدر بر دیگر شعرای بزرگ جهان را به تفسیر بیان کرد.

این استاد دانشگاه با ارائه اشعاری , شعرای بزرگی از کشورهای آلمان,هندوستان,انگلستان و آمریکا را تحت تاثیر مستقیم اشعار ایجازگر این غزلسرای بزرگ ایران دانست و حافظ را شاعری که در زمانه خویش به شهرت جهانی رسیده بود معرفی کرد.

وی در ادامه با قرائت اشعاری از لسان الغیب از او به عنوان شاعری با دغدغه های مردم یاد کرد و نظر و دید مردم را برای حافظ محترم دانست و این شاخصه را در این شاعر بزرگ ستود.

در ادامه مراسم  ، دکتر شهامت منش از اعضای شورای مرکزی بنیاد امید ایرانیان فارس طی سخنانی به مدح مولای متقیان , حیدر کرار, امیرالمومنین, حضرت امام علی علیه السلام پرداخت .

در ادامه  خانم دیهیم از فعالین فرهنگی , طی سخنانی و ذکر اشعاری از حافظ شیرازی به بیان و معرفی شخصیت عرفانی این غزلسرای بزرگ تاریخ ایران زمین پرداخت.

در پایان نیز سید عبدالرزاق موسوی رئیس شورای بنیاد امید ایرانیان استان فارس ضمن عرض تبریک عید سعید غدیر خم و تشکر از حضور مهمانان, از حاضرین  در مراسم جهت پیشبرد اهداف متعالی بنیاد در سطح استان استمداد طلبید.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید