برنج سفید، افزایش وزن می‌آورد/ حبوبات به کنترل چاقی کمک می‌کند

 ایسنا نوشت: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: برنج سفید به تنهایی به افزایش وزن دامن می‌زند و از آنجا که حبوبات منبع غنی فیبر غذایی هستند، به کنترل چاقی و اضافه وزن کمک می‌کنند.

زهرا عبداللهی گفت: گروه غذایی حبوبات منبع ارزان تامین پروتئین و ریزمغذی‌ها به شمار می‌روند و مقادیر زیادی کلسیم، روی و آهن از گروه غذایی حبوبات تامین می‌شوند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: بهتر است حبوبات به صورت ترکیبی به همراه غلات مصرف شود. غذاهایی مانند عدس پلو، ماش پلو، لوبیا پلو، عدسی و نان و خوراک لوبیا و نان از جمله ترکیباتی است که منبع غنی پروتئین است و در واقع پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. بنابراین مثلا زمانیکه عدسی به همراه نان مصرف می‌شود، نیازی به مصرف گوشت نیست و ترکیب آن دو پروتئینی با کیفیت بالا را به بدن می‌رساند.

عبداللهی گفت: روزانه مصرف یک واحد حبوبات توصیه می‌شود؛ منظور از یک واحد حبوبات، نصف لیوان حبوبات پخته است.

بنابر اعلام وبدا، وی گفت: بهتر است که در پخت برنج سفید، غلات و سبزی‌ها نیز افزوده شود؛ چراکه برنج سفید به تنهایی به افزایش وزن دامن می‌زند و از آنجا که حبوبات منبع غنی فیبر غذایی هستند، به کنترل چاقی و اضافه وزن کمک می‌کنند. لذا مصرف روزانه حبوبات در رژیم غذایی به سلامت فرد کمک می کند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: عده‌ای به دلیل نفاخ بودن حبوبات از مصرف آن گریزان هستند،برای کاهش نفخ حبوبات می‌توان آنها را مدتی در آب خیساند و بعد پخت.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید