برنامه‌ریزی نماینده سراوان برای فیلم‌برداری از جلسه غیررسمی مجلس/ قرار بود فقط بخشی که درازهی عذرخواهی می‌کند، پخش شود

یک عضو هیات رئیسه مجلس درباره توییت صبح امروز خود درباره فیلمبرداری از جلسه غیر رسمی مجلس توضیح داد.

به گزارش اميدنامه به نقل از ایلنا احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات توییت صبح امروز خود گفت: همان روزی که این اتفاق افتاد بعضی از کارمندان مجلس به ما گفتند که چه کسی این کار را کرده است. من امروز ایشان را صدا کردم و از او پرسیدم که آیا این فیلم‌برداری توسط شما انجام شده که ایشان هم گفتند بله من انجام دادم و ما یک هماهنگی کرده بودیم تا این فیلمبرداری را انجام دهیم و آن بخشی که آقای درازهی از مردم عذرخواهی می‌کنند را پخش کنیم. ما کل فیلم را به آقای درازهی دادیم و مابقی مسئولیت پخش به عهده ایشان بوده است و به عهده من نیست بلکه من فقط فیلم‌برداری کردم و ایشان پذیرفتند که فیلم‌برداری توسط ایشان انجام شود.


وی در پاسخ به این سوال که از طرف قانون با این نماینده چه برخوردی خواهد شد، تاکید کرد: ما باید این موضوع را در هیات رئیسه بحث کنیم اما بیشتر مسئولیت با هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است. آن جلسه یک جلسه غیر علنی نبود چراکه جلسه غیرعلنی یک مقدماتی دارد و باید در هیات رئیسه مشخص شود اما ان روز صبح قبل از اینکه آقای رئیس زنگ جلسه علنی را بزند نماینده‌ها شروع به سر و صدا کردند و یک حالت تشنج را قبل از زنگ به وجود آوردند که باعث شد اقای رئیس اجازه دهند که نماینده صحبت کند و از آقای درازهی هم خواستند که توضیح دهند که چه اتفاقی افتاده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: نماینده‌ها بیشتر می‌گفتند آن فیلمی که آن شهروند گرفته است تقطیع شده است به همین جهت آقای لاریجانی زنگ را نزدند یعنی جلسه غیرعلنی نبود بلکه غیر رسمی بود. جلسه غیرعلنی ما رسما غیرعلنی است که آنجا تصمیماتی گرفته می‌شود، صبح هم از ساعت شش و نیم آقای دژپسند در فراکسیون نمایندگان ولایی تا ساعت هشت حضور یافته بود و به آقای لاریجانی گفتند که آقای وزیر هم اینجاست و ایشان هم گفتند اگر هستند به داخل جلسه بیایند تا توضیحات آقای درازهی و نمایندگان را گوش کنیم تا ببینیم موضوع چه بوده است.

امیرآبادی فراهانی عنوان کرد: این که جلسه غیر رسمی ضبط شده و پخش شده با اینکه جلسه غیر علنی پخش شود این دو مقوله است باید قانون را نگاه کنیم و بر اساس قانون بیشتر وظیفه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است که رئیس آن آقای پزشکیان است و ایشان باید بیشتر تصمیم بگیرند تا هیات رئیسه.

وی در پاسخ به این سوال که نتیجه این بررسی‌ها چه زمانی اعلام خواهد شد، گفت: آقای پزشکیان باید نظر دهند و مسئول هیات ایشان هستند.

وی در پاسخ به سوالی در واکنش به صحبت‌های ناروایی که در آن فیلم به هیات رئیسه مجلس گفته شده و اینکه آیا آن نماینده هم مشخص شده یا نه گفت: آن نماینده هم مشخص شده که چه کسی بوده است و ما اعضای هیات رئیسه گذشت می‌کنیم ولی همکار عزیز ما باید رعایت می‌کردند ما شکایتی نداریم.

این عضو هیات رئیسه در پاسخ به این سوال که آیا اسم این نماینده که به هیات رئیسه توهین کرده را نام نمی‌برید؟ گفت: نه من صلاح نمی‌دانم چون به خود ما هیات رئیسه توهین کرده ما صلاح می‌دانیم که ایشان آبرویش نرود. البته اگر اهانت به مردم بود حتما اسمش را اعلام می‌کردیم ولی چون اهانت به ما اعضای هیات رئیسه است ما گذشت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که این فیلم برای اولین بار از یک کانال ماهواره‌ای پخش شد در آن زمینه شما گفتید که آقای درازهی فیلم را پخش کردند یعنی آیا آقای درازهی این فیلم را در اختیار ان کانال ماهواره‌ای گذاشتند؟، اظهار کرد: من نمی‌دانم چگونه به دست شبکه‌ها رسده است. آنطور که آقای یارمحمدی اظهار داشتند فیلم برداری را انجام دادند و در اختیار  آقای درازهی قرار دادند حال اینکه ایشان در سایت خود گذاشته و آن‌ها برداشت کرده‌اند یا اینکه اصلا به کسی دیگر داده و او فرستاده است من نمی‌دانم باید از خودشان پرسید. اطلاعات من محدود می‌شود به این مساله که یارمحمدی فیلم برداری کرده و به درازهی تحویل داده است

افزودن نظر جدید