برلوسکنی آزاد شد!

دادگاهی در میلان اعلام کرد، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا کاملا محکومیت خود را درباره تقلب مالیاتی سپری کرده و محدودیت عدم سفر علیه وی برداشته می‌شود، اما همچنان نمی‌تواند برای انتخابات نامزد شود.

به گزارش امید به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع قضایی اعلام کرد، دادگاه میلان در بیانیه‌ای از تکمیل روند محکومیت سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا خبر داد و این بدان معناست که پاسپورت وی بازگردانده می‌شود و برلوسکنی می‌تواند به سفر برود. البته نخست‌وزیر پیشین ایتالیا همچنان اجازه شرکت در انتخابات را ندارد.

وکلای این غول رسانه‌ای 78 ساله هنوز بیانیه‌ای در این باره این مساله منتشر نکرده‌اند.

برلوسکنی به خاطر تقلب مالیاتی به چهار سال حبس محکوم شده بود اما به جای حبس و زندانی شدن، مدت محکومیت خود را در یک خانه سالمندان گذراند و این دوره نیز ماه گذشته میلادی پایان یافت.

در حالی که انتخابات محلی ایتالیا قرار است ماه آتی میلادی برگزار شود، پایان محکومیت برلوسکنی باید به وی آزادی بیشتری در به راه انداختن کمپین حزب فورزا ایتالیا بدهد که در ماه‌های اخیر دچار درگیری‌های داخلی شده است.

محکومیت برلوسکنی به اتهام تقلب مالیاتی موضع سیاسی وی را تضعیف کرده، اقدامی که وی را مجبور می‌کند تا سنا را ترک کند و جایگاه کم‌اهمیت‌تری در اجتماع ایتالیا برای خود دست و پا کند.

البته وی همچنان نقش مهمی در پشت صحنه سیاست ایتالیا دارد و با متئو رنتزی، نخست‌وزیر این کشور برای کمک به حل برخی مشکلات اقتصادی و اصلاحات بنیادین از طریق پارلمانی به توافق همکاری دست یافته است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید