برخی جریان‌های سیاسی از مداحان استفاده ابرازی می‌کنند

عضو بنیاد امید ایرانیان گفت: متولیان عرصه فرهنگ و مسئولان کشور باید با هتاکی‌ها و فحاشی‌های برخی مداحان مقابله کنند.

به گزارش امید به نقل از ایسنا،حسن رسولی، با بیان اینکه "فلسفه وجودی انقلاب اسلامی بر اساس قیام امام حسین(ع) بوده است"، اظهار کرد: عزاداری ماه‌های محرم و صفر فرصت بسیار ارزنده‌ای است تا معرفت دینی و مذهبی تحکیم و تعمیق شده و روحیه آزادی‌خواهی، ظلم‌ستیزی و حق‌طلبی تبلیغ شود.

وی افزود: بدون شک استفاده از ظرفیت عظیم معنوی توسط افراد کم‌دانش ولی پرصدا در جهت اهداف ناچیز جناحی، امری است که همواره مورد اعتراض صاحب‌نظران، مراجع، علما و دلسوزان جامعه اسلامی بوده است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه "به کرات دیده شده که در اجتماعات مذهبی نسبت به شخصیت‌های انقلاب یا جریان‌های سیاسی هتک حرمت‌هایی صورت گرفته است"، خاطرنشان کرد: شخصیت‌های اصلاح‌طلب توان پاسخگویی به این بداخلاقی‌ها را دارند ولی ورود به این نوع‌ پاسخگویی‌ها را به دور از شأن پیروان واقعی امام حسین(ع) و جریان‌ اصلاحات می‌دانند.

این عضو بنیاد باران همچنین با بیان اینکه "در غیاب احزاب فراگیر و توانمند سیاسی، برخی جریان‌های سیاسی کشور از مداحان استفاده ابرازی می‌کنند"، اظهار کرد: تا زمانی که در عرصه سیاسی شاهد حضور مؤثر نهادهای مدنی و احزاب قوی نباشیم، این سوءاستفاده‌ها تکرار می‌شود.

رسولی، راهکار مقابله با هتاکی‌های برخی مداحان را برخوردهای ارشادی بزرگان بویژه علما و مراجع دانست و افزود: همچنین مسئولان برقراری نظم و امنیت کشور یعنی وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی باید اقداماتی را در جهت پیشگیری از این نوع رفتارها انجام دهند و در صورتیکه اقدامات بازدارنده مؤثر نبود، باید دادستان کشور به عنوان مدعی‌العموم وارد عمل شود و برخورد قاطع و حساب‌شده‌ای با این افراد داشته باشد.

وی درباره نقش رسانه‌ها در این زمینه نیز گفت: رسانه‌ها در حوزه انتقال ارزش‌ها، هنجار‌های فرهنگی، مذهبی و نکوهش حرکت‌های سطحی و منفعت‌طلبانه می‌تواند روشنگر باشد.

افزودن نظر جدید