بدرقه غیردانشجویی فرهاد رهبر

شهریورماه وقتی صدرالدین شریعتی از ریاست دانشگاه علامه برکنار شد، در مراسم تودیع با حضور دانشجویانی که از او شاکی بودند حاضر نشد، شاید به همین خاطر مراسم تودیع فرهاد رهبر غیردانشجویی برگزار شد؛ دانشجویانی که در 16 آذر شعار فرهاد رهبر استعفا استعفا را فریاد می زدند.

به گزارش امید به نقل از انصاف نیوز، شریعتی در مراسم تودیع خود و معارفه ی رییس جدید شرکت نکرد، شاید حدس می‌زد که در ابتدای آن برنامه، محمدرضا ضیایی بیگدل، یکی از اساتید بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی ضمن ابراز خوشحالی از انتصاب سرپرست جدید دانشگاه علامه در میان اساتید و دانشجویان حاضر گفت: در دوره آقای شریعتی من را به اجبار مفتخر به بازنشستگی و تدریسم را قطع کردند و دستور دادند در حریم مقدس دانشگاه و دانشکده خودم که خانه دوم من است، پا نگذارم و اگر هم بخواهم وارد دانشگاه شوم، با هماهنگی برخی نهادها باشد.

اما جلسه‌ی روز سه‌شنبه‌ی دانشگاه تهران در تالار کوچک امیرکبیر و بدون حضور دانشجویان برگزار شد؛ جلسه‌ای برای معارفه‌ی دکتر امید به عنوان سرپرست و تودیع فرهاد رهبر؛ البته جلسه فراتر از این هم رفت، جلسه‌ای برای تقدیر و تشکر فراوان آقای وزیر از عملکرد آقای رهبر که پیش از انتخاب رییس جدید، خودش او را برکنار کرده و سرپرست به جای او گذاشته است.

جلسه‌ی تودیع و معارفه‌ای اینچنین بسته غیر طبیعی و به نظر به خاطر جلب رضایت مجلسی‌هایی است که روی فرهاد رهبر حساس بودند؛ شاید برای همین هم بود که خبرگزاری فارس که حامی شدید ماندن فرهاد رهبر بود برای تیتر خبر خود این عبارت را انتخاب کرد: «پیمان وزیر با نمایندگان مجلس».

و ساعتی بعد از مجلس خبر رسید که سوال نمایندگان از وزیر پس گرفته شد.

اگر دانشجویان در جلسه ی تودیع فرهاد رهبر حضور داشتند، آیا مانند آقای وزیر علوم درباره ی چندین سال مدیریت او تقدیر و تشکری به این پررنگی می کردند؟ اگر فرهاد رهبر اینچنین شایسته ی تقدیر بوده، پس چرا رای آقای وزیر بر تغییر بود؟ آیا وزارت علوم از رییس جدید دانشگاه تهران نیز عملکری مشابه می خواهد؟

افزودن نظر جدید