بخش نظارت بر شهرداری در شورای شهر قبلی تعطیل بود

 مدیرعامل موسسه فرهنگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی از برنامه های خود برای شورای شهر پنجم گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تا دو روز دیگر انتخابات شورای شهر برگزار می شود، درهمین روزها، انتقادات از عملکرد شورای شهر فعلی هم بالا گرفته است. مهدی رمضانی مدیرعامل موسسه فرهنگی مرکز اسناد انقلاب اسلامی یکی از منتقدان است.  او معتقد است بخش نظارت بر شهرداری در شورای شهر قبلی تعطیل بود. رمضانی برای شورای شهر پنحم کاندیدا شده و می گوید برخی تشکل ها از او خواسته اند برای ورود به شورای شهر تلاش کند. او دویمن نفری است که به خبرآنلاین می‌گوید نبودنش در هیچ لیستی یک نقطه قوت است، 

چه شد که تصمیم گرفتید در انتخابات شورای شهر شرکت کنید؟

وضعیت کشور برای رشد کردن جوان‌تر ها هدفمند و ساختارداری نیست و معمولا جوان ها در طبقه های تدارکات و پشتیبانی قرار دارند. از سویی جمعی از دوستان که در تشکل های اجتماعی کار می‌کنند تصمیم گرفتند تا من را به عنوان نماینده خود اعلام کنند و مت هم این مسئله را به شکل جدی پیگیری کردم.  حتی اگر این تصمیم منجر به ورود من به شورای شهر نشود این وضعیتی که در این تصمیم فراهم شده، وضعیت خوبی است. اکثر سوابق من در حوزه فرهنگی بوده است، مدتی مشاور  رئیس سازمان صنعتی شهرداری بودم، مدتی در سازمان پارک‌ها و فضای سبز بودم و در اینگونه فضاها حاضر بودم.

فکر می‌کنید چه اقداماتی می‌توانید در شورای شهر انجام دهید؟

ببینید مسائل تهران زیاد است؛ شورای شهر شناخته شده نیست شورا هم به وظایف خود عمل نمی‌کند؛ نقش شورای شهر شده است انتخاب شهردار و اقدامات نظارتی آن تقریبا تعطیل است. از سویی اعضای شورای شهر چندان ارتباطی هم با کسانی که به آنها رای داده‌اند ندارند در صورتی که چنین چیزی برای نماینده‌های مجلس وحود دارد. اکثر مسائل شهر  با یک راه فرهنگی قابل حل است؛ مشکل زباله حتما فرهنگی است، مشکل بلند مرتبه سازی فرهنگی است، مشکل ترافیک بستر فرهنگی دارد و ... در واقع بسیاری از مسائلی که تهران به وجود آمده ماهیتا فرهنگی و اجتماعی است؛ مثل آسیب های اجتماعی، تخریب، سرانه کتاب و ... همچنین بخش زیادی از دوستانی که از من حمایت کردند از هیئت های مختلف تهران است و این هیئت ها هم به عنوان اولین ان جی او های ایران و حتی دنیا می توانند شناخته شود چون کاملا ساختار غیر دولتی دارند و از این ظرفیت هم حتما حمایت می کنیم.

شما معتقدید شورای شهر اقدام نظارتی انجام نداده چرا؟

بخشی از این مسئله به خاطر ضعف های قانونی است و بخش دیگر هم به خود  اعضای شورای شهر برمی‌گردد؛ اگر فضا سیاسی نباشد شورای شهر موظف است از شهردار درخواست داشته باشد و بر آن نظارت کند. بخش دیگر هم شاید به تعامل شورای شهر با شهردار باید برگردد که انشاالله حل می‌شود. ضمن اینکه من در لیستی نیستم و این را یک نقطه قوت می دانم.

افزودن نظر جدید