بایدن در مورد دستورات مهاجرتی: سیاست‌های بد را حذف می‌کنم

رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه همزمان با امضای ۳ فرمان دیگر متمرکز بر مهاجرت، از اتکای زودهنگام خود بر اعمال اجرایی دفاع کرد.

به گزارش اميدنامه، ايسنا به نقل از هیل نوشت: جو بایدن به خبرنگاران در دفتر ریاست جمهوری گفت: صحبت‌های بسیاری، با دلایل متقن، در مورد تعداد دستورهای اجرایی که من امضا کرده‌ام وجود دارد. من قانون جدید نمی‌سازم، سیاست بد را حذف می‌کنم.

وی گفت: آنچه من انجام می‌دهم، پرداختن به مسائلی است که آخرین رئیس جمهور آمریکا برای ۹۹ درصد آن‌ها دستور اجرایی صادر کرد و من فکر کردم ضد امنیت ملی ما و ضد آنچه به عنوان یک کشور هستیم بوده است؛ به ویژه در حوزه مهاجرت.

بایدن سه دستور مربوط به مهاجرت را امضا کرد. یکی از آن‌ها گروه ویژه‌ای متمرکز بر اتحاد مجدد خانواده‌های مهاجر ایجاد می‌کند که تحت سیاست "تحمل صفر" دولت ترامپ، در مرز مکزیک از خانواده خود جدا شده بودند.

 ریاست این گروه ویژه بر عهده "الخاندرو مایورکاس"، وزیر امنیت داخلی آمریکا که روز سه‌شنبه تأیید سنا را گرفت، خواهد بود. این دستور همچنین اقدامی امضا شده توسط رئیس جمهور پیشین را که جدایی‌های به‌خصوصی را لغو می‌کرد و خواستار رسیدگی کنگره به موضوع شده بود، ملغی می‌کند.

بایدن گفت: ما قصد داریم کاری کنیم شرم اخلاقی و ملی دولت پیشین را که به معنی واقعی کودکان را در مرز از دستان خانواده، پدرها و مادرها ربود، پاک شود. و بدون هیچ برنامه‌ای، مطلقاً هیچ، کودکانی که هنوز در بازداشت هستند و والدین آن‌ها را به هم برسانیم.

دستور دیگری آژانس‌ها را به بازنگری گسترده سیاست پناهندگی در آمریکا هدایت می‌کند.

این دستورات ضمن لغو تعدادی از دستورات اجرایی مهاجرتی ترامپ، وزارت امنیت داخلی را نیز به بازنگری سیاست‌هایی هدایت می‌کند که مهاجران را هنگام تشکیل درخواست پناهندگی، ملزم به انتظار در مکزیک کرده و فرصت درخواست پناهندگی را برای کسانی که از دیگر کشورها برای رسیدن به آمریکا عبور کرده‌اند، محدود می‌کند.

این دستورات همچنین بر دو مورد در رسیدگی به الگوهای مهاجرت تأکید می‌کند: یک، استراتژی "دلایل ریشه‌ای" که متمرکز بر کمک به ال سالوادور، هندوراس و گواتمالا است و دوم یک "استراتژی همکاری" برای گسترش مسیرهای مهاجرت برای کسانی که به منظور دسترسی به منابع در کشورهای همسایه، از کشورهای فوق فرار می‌کنند.

این دستورات همچنین فرصت‌های بیشتری را برای مردمی که این کشورها را برای ملحق شدن به اعضای خانواده خود در آمریکا ترک می‌کنند، فراهم می‌کند و بیانگر آن است که دولت بایدن معیارها برای اجازه به افراد برای درخواست پناهندگی در آمریکا را گسترش می‌دهد.

دستور نهایی به بازنگری قانون عمومی اتهامات فرمان می‌دهد که فرصت‌های مهاجرت را برای کسانی که ممکن بود نیاز به کمک مانند کوپن غذا یا دیگر برنامه‌های اجتماعی داشته باشند، محدود می‌کرد.

کاخ سفید اوایل روز سه‌شنبه، سختی احتمالی اصلاح سیستم مهاجرتی را در زمانی که مهاجران در جست‌وجوی امنیت و ثبات اقتصادی به دنبال فرار به مقصد آمریکا هستند، مورد تصدیق قرار داد.

"جن ساکی"، سخنگوی کاخ سفید اظهار کرد: ما می‌خواهیم روند مهاجرتی را ایجاد کنیم که انسانی و اخلاقی باشد و درخواست برای پناهندگان و برای مردمی که در مرز هستند و می‌خواهند به این کشور بیایند، مدنظر قرار دهد؛ به نحوی که با مردم به عنوان انسان رفتار کند. مقداری زمان می‌برد و قرار نیست یک‌شبه محقق شود.

دستورات بایدن انتقاداتی از سمت گروه‌های محافظه‌کار به همراه داشت که نگرانی‌هایی در مورد اجرای تغییرات در روند مهاجرتی، در بحبوحه همه‌گیری و کندی اقتصادی مطرح کردند.

 

افزودن نظر جدید