بازداشت و بازجویی تعدادی در سازمان غذا و دارو

وزیر بهداشت با اشاره به ماموریت چراغ خاموش اکیپ‌هایی برای پیگیری تخلفات ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: عده‌ای تخلفاتی در این حوزه انجام داده‌اند که در حال پیگیری آنها هستیم و در این رابطه متأسفانه برخی افراد در سازمان غذا و دارو که با این افراد همراه بوده‌اند، بازداشت شده و در حال بازجویی هستند.
به گزارش اميدنامه به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه مراسم رونمایی از فعالیت‌های مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، در پاسخ به سوال ایسنا درباره نحوه پیگیری تخلفات ارزی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: حدود ۳ الی ۴ ماه است که اکیپ‌هایی را مأمور کرده‌ام که به صورت چراغ خاموش روی تک تک این موضوعات درباره ارزهایی که گرفته شده و اینکه در کجا هزینه شده است و چه کسی مصرف کرده کار می‌کنند.

وی افزود: عده‌ای واقعاً در حوزه واردات دارو و تجهیزات پزشکی کمک کرده‌اند عده‌ای هم تخلفاتی در این حوزه انجام داده‌اند که در حال پیگیری آنها هستیم و در این رابطه متاسفانه برخی افراد در سازمان غذا و دارو که با این افراد همراه بوده‌اند، بازداشت شده و در حال بازجویی هستند.

نمکی ادامه داد: متأسفانه مواردی هم ارز دولتی برای واردات دارو و یا تجهیزات پزشکی دریافت کرده‌اند اما داروهای تاریخ گذشته وارد کرده‌اند که برخورد با آنها در دستور کارمان است. یا اینکه این افراد به جای استنت قلبی، کابل برق آوردند و بعد هم فرار کرده‌اند، اما بنده این قول را می‌دهم که با تمام وجود از اعاده حقوق بیت‌المال از هیچ چیز کوتاهی نخواهم کرد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: حتماً در این زمینه اصحاب رسانه باید به ما کمک کنند. یکی از مشکلاتی که داریم این است که افرادی که سال‌هاست در این حوزه‌ها سوء استفاده کرده‌اند، ارتباطات رسانه‌ای هم دارند. ما در رابطه با این اقدام بزرگترین اهرام‌مان برای شفاف سازی، رسانه‌های پاکیزه‌ای هستند که در مملکت وجود دارند. شما همواره همراه ما بودید و خواهشم این است که در اطلاع رسانی‌های بعدی و شکستن فضای مسموم تبلیغاتی این جریان که می‌خواهد با هیاهو نگذارد که این حقایق برملا شود، ما را همراهی کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش از این کسانی که برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی ارز دولتی دریافت می‌کردند، قابل ردیابی نبودند، گفت: در حال حاضر خوشبختانه در حوزه تجهیزات پزشکی تا یک الی دو ماه آینده سامانه بروزی را خواهیم داشت که مشخص می‌کند هر فرد چقدر ارز گرفته و چه چیزی را باید وارد کند و هر روز این موضوع رصد خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: از طرف دیگر در رابطه با دارو هم ثبت و ضبط‌های نادرستی داشتیم که در حال حاضر داریم تک تک آنها را رصد می‌کنیم. خوشبختانه تعداد قابل توجهی از واردکنندگان و تولیدکنندگان درست عمل کرده‌اند، اما عده‌ای هم سوء استفاده کردند که قطعاً با آنها برخورد می‌شود. در این زمینه همان طور که گفتم عده‌ای بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفتند و اعترافاتی هم کرده‌اند.

انحلال تعدادی از شرکت‌های هیات امنای ارزی در وزارت بهداشت

وزیر بهداشت با بیان اینکه این مجموعه را در نهایت پاکیزگی برای ارائه خدمت به مردم مهیا می‌کنیم، درباره وضعیت شرکت‌های هیئت امنای ارزی نیز گفت: شرکت‌های هیأت امنای ارزی مورد حسابرسی قرار گرفتند و خوشبختانه در این زمینه به جمع بندی رسیدیم و تعدادی از این شرکت‌ها ادغام و منحل شدند. تعدادی هم تا رسیدگی قضایی و حقوقی قابل جمع کردن نیستند. در کل ۳ شرکت را هم به عنوان ابزار اصلی کار وزارتخانه به اجبار اما به شکل سلامت نگه می‌داریم.

 

افزودن نظر جدید