باران خوزستان را شست

پس از اینکه از آغاز هفته مردم خوزستان ساعت‌های سختی را در هجوم ریزگردها تحمل کردند باران رحمت الهی خاک را از سر و روی خوزستان زدود.
به گزارش امیدنامه به نقل از تسنیم، از ساعتی پیش باران در شهرهای مختلف خوزستان باریدن گرفته و سبب شده هوای این استان که در این روزهای در اثر هجوم امواج ریزگردها به شدت آلوده بود به حالت طبیعی برگردد.

کوروش‌ بهادری درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم‌ با بیان اینکه مدل‌های هواشناسی از ادامه بارش باران در سطح استان خبر می‌دهند، اظهار داشت: گردو غبار موجود در سطح استان تاساعت 7 بعد ازظهر امروز به‌صورت کامل فروکش می‌شود.

وی افزود: نقشه‌های‌هواشناسی بیشترین حجم باران را در نقاط شمالی‌و‌شرقی استان از جمله ایذه، دزفول ودهدز نشان می‌دهد.

رئیس سازمان هواشناسی خوزستان با بیان اینکه گردوغبار موجود در جو استان تا حدودی از بارش باران جلوگیری می‌کند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا فردا شب در سطح اهواز 15میلیمتر بارندگی داشته باشیم.

وی بابیان اینکه از شنبه هفته آینده یک سامانه بارشی جدید وارد خوزستان می‌شود، بیان کرد: امروز صبح در شهرهای‌دزفول، شوش و لالی شاهد بارش باران‌ بودیم و شب گذشته نیز در شهر حسینیه اندیمشک پدیده بارش باران گزارش شد.

بهادری عنوان کرد:ابزاری برای پیش‌بینی پدیده گردو غبار‌ در یک هفته زودتر در سطح خوزستان نداریم اما درصورت‌مشاهده مدل‌های هواشناسی مبنی بر وردو یا ایجاد پدیده گرد و غبار دراستان،  از24 ساعت قبل از وقوع اطلاع رسانی‌های لازم را به عمل خواهیم آورد .

گفتنی است؛ از روز شنبه تا امروز غباری غلیظ تا 24 برابر حد مجاز فضای خوزستان را فرا گرفته بود و در روز گذشته نیز به دلیل غلظت بالای آلایندگی‌های این پدیده مدارس و ادارات 16 شهرستان خوزستان تعطیل شدند. امروز نیز بنابر اطلاعیه سازمان محیط زیست خوزستان بالا بودن غلظت گرد و غبار منجر به تعطیلی مدارس نوبت عصر در 6 شهرستان شد.

 

افزودن نظر جدید