بابک زنجانی "2,000,000,000 دلار" پول فروش نفت را نداد

وزیر نفت تائید کرد که بابک زنجانی مبلغ دو میلیارد دلار از درآمدهای فروش نفت را به خزانه باز نگردانده است. بنا به گفته زنگنه، زنجانی بلوکه شدن حسابش در امریکا را مانع از واریز این پول اعلام کرده است.

به گزارش امید به نقل از فرارو، چندی پیش برخی نمایندگان مجلس از عدم پرداخت بیش از دو میلیارد دلار از درآمد نفتی ایران از سوی بابک زنجانی سرمایه دار مشهور و صاحب هولدینگ سورینت خبر دادند.

بابک زنجانی از فعالان اقتصادی کشورمان در بازار نفت و یکی از افرادی است که نامش در لیست تحریم ها قرار دارد.

از چند ماه پیش زمزمه هایی درباره سوء استفاده مالی زنجانی از فضای ایجاد شده پس از تحریم نفتی ایران مطرح شد. نمایندگان مجلس این سوء استفاده را در ابعاد یک تخلف مالی گسترده مطرح کردند.

براین اساس بابک زنجانی در جریان فروش نفت ایران مبلغی بالغ بر دو میلیارد دلار از درآمد نفت را به حساب خزانه باز نگردانده است.

سیدمسعود میرکاظمی رئیس کمیسیون انرژی مجلس اواخر مرداد ماه از یک تبانی 2.8 میلیارد دلاری در فروش چند محموله نفت و فرآورده‌های نفتی ایران با همکاری شرکت نیکو و فردی به نام "ب . ز" خبر داده بود.

اما امروز بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ضمن تائید این خبر گفت: «در حال پیگیری این موضوع هستیم. مبلغ بالای 2 میلیارد دلار است. در عین حال زنجانی گفته است که این مبلغ به حساب من واریز شده اما به دلیل اینکه آمریکا آن را بلوکه کرده، نمی توانم مبلغ را به خزانه واریز کنم.»

وزیر نفت تاکید کرد آنچه که من دنبال می‌کنم دریافت پول‌هایی است که به خزانه واریز نشده است.

زنگنه گفت: «بخشی از این پول به خزانه بازگشته و بخشی نیز در جریان است.»

بابک زنجانی چندی پیش در گفت و گویی به مطالب مطرح شده درباره خود واکنش نشان داد و تمام اتهامات را رد کرده بود. زنجانی اعلام کرد که نه دلال نفتی است و نه رانتخوار؛ بلکه بسیجی اقتصادی است.

افزودن نظر جدید