انتقاد شدید مسیح مهاجری از دفع نیروهای انقلاب به بهانه فتنه:

این هنر نیست که هر روز کسی را به اسم فتنه دفع کنیم/مگر ایران٬ جمهوری مداح‌هاست که آنها برای نظام تعیین تکلیف کنند؟

مدیر مسئول روزنامه جمهوری‌اسلامی گفت: مداحی که می‌گوید آقایان استخر و جت‌اسکی می‌روند٬ معتقدند کسی که به استخر می‌رود٬ ضدانقلاب و انحصارطلب است.

به گزارش امید به نقل از ایلنا٬ حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری در مراسم یادبود شهدای هفت تیر و شهید عباسعلی ناطق نوری که هر ساله توسط حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در حسینیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان برگزار می‌شود٬ درباره شهدای هفت تیر گفت امام خمینی از این افراد به عنوان «ابرار» نام می‌برد و باید ببینیم منظور از «ابرار» در قرآن چیست؟

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به افرادی که در صدر اسلام به دنبال سوء‌استفاده از دین بودند٬ گفت: اینها اهدافی داشتند؛ یک هدف اینکه جلوی چشم مردم جلوه کنند و  به مردم نشان دهند با پیامبر نزدیک هستند٬ یک هدف دیگر هم داشتند که مطالب خود را به پیامبر القا کنند و به اهداف سیاسی خود برسند.

نماینده رییس جمهور در هیات‌ امنای دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: شهدای هفتم تیر با تعبیر امام «ابرار» هستند٬ با شناختی که دارم شهید بهشتی و شهید ناطق نوری از افراد برجسته‌ و «ابرار» بودند.

وی گفت: میزان فعالیت این افراد در زمان طاغوت به اندازه‌ای بود که حکومت ساواک برای آنها حکم تیر آزاد داده بود و بنده با اطمینان عرض می‌کنم «شهید عباسعلی ناطق نوری» از مصادیق «ابرار» در فرمایش امام (ره) بودند.

مهاجری با طرح این سوال که از این بحث قرآنی می‌خواهم بپرسم آیا راه شهدای هفتم تیر را ادامه می‌دهیم٬ تاکید کرد: ما جمهوری ایران نبودیم؛ ما این همه شهید و تاوان دادیم که جمهوی اسلامی شویم.

وی گفت جمهوری اسلامی این نیست که پولی در بیاوریم و کشور را اداره کنیم. اداره چنین کشوری نیاز به جلوه اخلاق دارد و جامعه اخلاقی باشد.

نماینده رییس جمهور در هیات‌ امنای دانشگاه مذاهب اسلامی با انتقاد از وضعیت اخلاقی جامعه گفت: بدون شک پیشرفت‌های بزرگی در بخش‌های علمی٬ سازندگی٬ توسعه و هسته‌ای و... صورت گرفته٬ اما باید بپذیریم برخی مواقع در اخلاق سقوط کرده‌ایم.

وی با ابراز امیدواری از حل شدن پرونده هسته‌ای ایران و آروزی توافق خوب با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری گفت: بالاترین حد عدالت٬ عدالت اخلاقی است؛ که اگر رخ بدهد عدالت سیاسی و اقتصادی و... هم رخ خواهد داد.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی اخلاق را گمشده امروز جامعه ایران دانست و گفت: اگر قرار باشد کشور را به این سبک اداره کنیم٬ به برخی موارد آن انتقاد دارم.

وی اساس ملکت‌داری را عدالت و اخلاق دانست و از افرادی که حرف‌های بی‌پایه و اساس و غیراخلاقی می‌زنند٬ انتقاد کرد و با گلایه از اینکه برخی دوران انقلابی شدن را پایان یافته می‌دانند٬ گفت: چون اجرای قوانین الهی همیشگی است٬ انقلابی بودن هم همیشگی است.

مهاجری تاکید کرد: گمان نکنید داعش فقط در سوریه و عراق است؛ هدف اصلی داعش ایران است. ما باید اخلاق داشته باشیم و برای مواجهه با آنها آماده باشیم.

این فعال سیاسی  دلیل سقوط شاه را نداشتن اخلاق و پشتوانه مردمی دانست و تاکید کرد: اگر اخلاق داشته باشیم٬ همه چیز داریم٬ اما برخی با سوء استفاده از این مسئله عنوان می‌کنند که اگر قرار است انقلابی باشیم٬ باید همه چیز در اختیار ما باشد.

وی با بیان اینکه معتقدیم لازمه پذیرش ولایت فقیه این نیست که به کسی «ضد ولایت فقیه»٬ «سازشکار» یا «فتنه‌گر» و «راس فتنه» بگوییم؛ افزود: ما همچنین معتقدیم نباید به افرادی مثل آقایان هاشمی و ناطق نوری که عمرشان را برای ولایت فقیه گذاشته‌اند٬ بی‌احترامی شود.

مهاجری ادامه داد: این هنر نیست که هر روز کسی را به اسم فتنه دفع کنیم٬ هنر انقلاب جذب این افراد است. بلکه هنر این است که هر روز یک نفر را جذب نظام کنیم. اگر قرار باشد جریانی٬ هر روز دیگران را به اسم فتنه دفع کند٬ این نهایت تندوری است و تفاوتی با جریان‌های تندور منطقه ندارد.

وی با اشاره به صحبت‌های سیاسی و اهانت‌های برخی مداحان گفت: متاسفانه این مداحان سخنران شده‌اند و سیاست تعیین می‌کنند. مداحی که می‌گوید آقایان استخر می‌روند و جت‌اسکی می‌کنند٬ معتقدند کسی که به استخر می‌رود٬ ضد انقلاب و انحصارطلب است.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی به اشاره به توهین به مسئولان در مراسم تشییع شهدای غواص گفت: هر چیز باید جای خود باشد و اگر قرار باشد سیاست٬ فرهنگ٬ عمران و تصمیم‌‌گیری‌ها٬ دست یک گروه باشد که کاری درست نمی‌شود. باید طرحی نو دراندازیم و این طرح نو٬ افزایش جاذبه و کاهش دافعه است.

وی با بیان اینکه مگر ایران٬ جمهوری مداح‌هاست که آنها برای نظام تعیین تکلیف کنند؟ ما برای این رفتارها شرمنده هستیم٬ تصریح کرد: اینگونه نیست که کاری صورت نگرفته باشد و همه دولت‌ها کارهای بزرگی کردند و همین دولت هم اگر بحث هسته‌ای را به نتیجه برساند٬ کار بزرگی کرده است.

مهاجری در پایان خاطراتی از روز و لحظه شهادت شهید بهشتی و بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی را بیان کرد.

افزودن نظر جدید