اگر ۱۰ سال پیش ۱۰۰ دلار بیتکوین می خریدید، الان چه قدر پول داشتید؟

بیت کوین در روزهای اخیر در حال ثبت رکوردهای متوالی بوده و حالا در استانه ورود به ۵۰ هزار دلار قرار دارد اما زمانی تنها ۱۰ سنت قیمت داشته است.

به گزارش اميدنامه به نقل از سی ان بی سی، این ارز اگرچه دارای نوسانات بسیار شدیدی بوده اما یک گزینه خوب سرمایه گذاری بوده است. دنیل پولوتسکی- مدیر شرکت کوین فلیپ گفت: در یک دهه اخیر هیچ دارایی دیگری مثل بیتکوین ( پربازده) نبوده است. 

در اکتبر ۲۰۱۰ می شد با ۱۰۰ دلار با توجه به قیمت ۱۰ سنتی آن، ۱۰۰۰ بیتکوین خرید. این ۱۰۰۰ بیتکوین در حال حاضر ۴۸ میلیون دلار ارزش دارد. البته این را هم نباید فراموش کرد که خیلی از افراد هم تمام یا بخش بزرگی از سرمایه خود را در این بازار از دست دادند: در سال ۲۰۱۷ بیتکوین از ۲۰ هزار دلار به تنها ۵۰۰۰ دلار رسید و این سناریو ممکن است حالا هم اتفاق بیافتد. اصلی ترین دلیل مخالفان با بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتالی هم همین نوسانات بالای آن ها است که برای سرمایه گذاران مبتدی بسیار خطرناک خواهد بود. 

به گفته پولوتسکی تعداد کسانی که در سال اولیه بیتکوین وارد این بازار شدند و دارایی خود را پس انداز کردند خیلی کم است و به همین دلیل تعداد افراد میلیونر شده از بیتکوین هم احتمالا خیلی زیاد نیست. 

مایک نووگارتس- مدیر موسسه گلکسی دیجیتال پیش بینی می کند قیمت بیتکوین امسال به ۶۰ هزار دلار هم برسد. با این حال او هشدار داده است که در بازار ارزهای دیجیتالی هیچ چیز قطعی نیست و سرمایه گذاران باید خود را آماد مواجهه با هر چیزی کنند. 

در حال حاضر و با بالا گرفتن تب ارزهای دیجیتالی، غول های مالی جهان در حال ورود به این بازار هستند: مسترکارد که بزرگ ترین ارایه دهنده خدمات پرداخت در جهان محسوب می شود اعلام کرده است تا پایان امسال امکان افزوده شدن ارزهای دیجیتالی به شبکه خود را فراهم می کند. 

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید