اگر حزبی تشکیل دهم قطعاً مشارکت جدی در مجلس دهم خواهیم داشت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ‌یکی از فعالیت‌های احزاب، مشارکت در صحنه‌های سیاسی از جمله مجلس است بنابراین اگر حزبی تشکیل دهم قطعاً مشارکت جدی در انتخابات مجلس آینده خواهیم داشت.

به گزارش امید، محمدرضا عارف در حاشیه مراسم تجلیل از خردورزی سیاسی و فرزانگی اخلاقی در جمع خبرنگاران در مورد حزب فراگیری که برخی رسانه‌ها از آن خبر داده بودند اظهار داشت: حزب ما هنوز حزب نیست.

وی افزود: برای تشکیل حزب از سوی برخی استان‌ها درخواستی به ما داده شد و ما نیز کارگروهی تشکیل دادیم که هم اینک نیز در حال بررسی هستیم و نتیجه آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

معاون اول دولت خاتمی در پاسخ به این پرسش که آیا کابینه آقای روحانی فراجناحی خواهد بود یا خیر و همچنین ایشان در زمینه اعتدال چه کار خواهد کرد، تصریح کرد: از خود آقای روحانی بپرسید؛ ما اعتدال را بخشی از اصلاح‌طلبی می‌دانیم، یعنی بخشی از تفکر اصلاح‌طلبی اعتدال است.

عارف در مورد رابطه اعتدال‌گرایی و انقلاب‌گری نیز خاطرنشان کرد: انقلاب ما انقلاب اعتدال بود. یعنی اسلام دینی معتدل و اهل اعتدال است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش خبرگار فارس، مبنی بر اینکه شایعه شده شما با تشکیل حزب فراگیر به دنبال تسخیر مجلس شورای اسلامی دهم هستید، گفت: ما هنوز در مورد حزب به جمع‌بندی نرسیده‌ایم که یک حزب جدید تشکیل دهیم و یا احزابی که وجود دارند را حمایت و تقویت کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: یکی از فعالیت‌های احزاب مشارکت در صحنه‌های سیاسی از جمله مجلس است. بنابراین اگر حزبی تشکیل دهم قطعاً مشارکتی جدی در مجلس خواهم داشت.

عارف در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس، بر این اساس که آیا پیشنهادی از سوی آقای روحانی برای معاون اولی به شما داده شد یا خیر، گفت: اسن سوال را  از خود آقای روحانی بپرسید.

افزودن نظر جدید