اکرمی: کار فرهنگی موتوری پسندیده نیست

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: اینکه عده‌ای بخواهند با موتورسواری در خیابان‌ها راه بیفتند و کار فرهنگی انجام دهند، پسندیده نیست.

سیدرضا اکرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به گشت‌های موتوری انصار حزب‌الله گفت: در کشور ما کلمه فرهنگ معانی متکثری دارد و از مسائل اعتقادی تا مسائل اقتصادی را شامل می‌شود. باور ما این است که کار فرهنگی باید از خانه و خانواده شروع شود. چراکه این خانواده است که می‌تواند انسا‌ن‌های وارسته را تربیت کند.

وی افزود: ما قانون داریم، اما نه تنها توده مردم و انصار حزب الله، بلکه رئیس‌جمهور هم در اقدامات خود باید ببینند که قانون چه می‌گوید. خوشبختانه ما در بحث عفاف و حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 84 را داریم که باید آن را اجرا کنیم.

اکرمی با بیان اینکه با اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیاری از مشکلات مربوط به فرهنگ و ناهنجاری‌ها در این رابطه کنترل خواهد شد، گفت: رسانه‌ها باید در این زمینه بیشتر فعالیت کنند. البته تذکر لسانی وظیفه دینی همه ما مسلمانان است. حتی در مورد ریختن زباله در خیابان تا رعایت عفاف و حجاب باید عالمانه، عادلانه و محترمانه تذکر بدهیم اما این برخوردها باید طبق قانون باشند قطعا اینکه عده‌ای بخواهند با موتورسواری در خیابان‌ها راه بیفتند و کار فرهنگی انجام دهند، پسندیده نیست.

افزودن نظر جدید