اکرمی،:رئیسی دیگر وقت نخواهد کرد به عرصه سیاسی بازگردد / ماجرای دیدار با تتلو، کار اطرافیان رئیسی بود

حجت الاسلام اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز معتقد است که حجت الاسلام رئیسی به عرصه سیاسی باز نمی گردد.

به گزارش امیدنامه به نقل از انتخاب، سیدرضا اکرمی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت:در قانون اساسی امده است که رئیس جمهور میتواند دو دوره ی پی در پی و پشت سرهم مسئولیت را بپذیرد و تا الان هم در ادوار گذشته این طور عمل شده است. همه افراد دو دوره ای بوده اند، اقای روحانی هم همینطور شد، امر طبیعی و معقولی بود که تحقق پیدا کرد. البته این انتخابات، انتخابات ویژه ای بود، اردیبهشت در کناره خرداد جایگاه ویژه ای در کشور پیدا کرد. در این انتخابات بیش از 40 میلیون نفر شرکت کردند و ساعت ها وقت گذاشتند و در سراسر کشور، شور و شغئر مشاهده کردیم و حتی یک حادثه امنیتی هم نداشتیم.

وی در تشریح علت پیروزی روحانی در انتخابات گفت: قطعا مصاحبه ها و مناظره ها اثر داشت، همچنین برای اولین بار، یک ماه تبلیغ انجام گرفت. از سوی دیگر، مقایسه های خوبی بین قبل و بعد از روی کار آمدن دولت روحانی انجام گرفت. بالاخره پیش از 92، ما تحریم و تهدید را داشتیم، خب روحانی کوشید با برنامه ریزی و مذاکره، ایران هراسی را رفع کرد. بعلاوه، بیش از صد دولتمرد بلندپایه خارجی به ایران امدند و روحانی به ان کشورها رفت و در حوزه ی روابط خارجی به درجات بسیار خوبی رسیدیم.

اکرمی با اشاره به سوابق روحانی اضافه کرد: وقتی مردم سوابق روحانی با رقبایش را مقایسه میکنند، با نتیجه خیلی متفاوتی مواجه می شوند. روحانی 20 سال نماینده و 16 سال رئیس شورای امنیت ملی بوده است. همچنین، در سطوح عالی فرماندهی جنگ هم حضور داشته است. خب حتما بسیاری این سوابق را در نظر داشته اند و به ایشان رای داده اند.

وی همچنین با اشاره به مطالبات مردم از روحانی گفت: به نظرم اکنون که روحانی انتخاب شده، حتما در کابینه و دولت تغییرات بوجود خواهد آورد، اما نه از راس تا ذیل. 

عضو جامعه روحانیت مبارز در مورد دیدار خواننده مشهور با رئیسی گفت: ما در این انتخابات، لغزش ها و بداخلاقی هایی دیدیم، گاهی اطرافیان و هوداران این ها را بوجود میاورند و گاهی غفلت خود ادم است. با این حال، معتقدم اطرافیان و هواداران در ایجاد ناهنجاری اثر گذار هستند. برداشتم این است که رئیسی شخصیتی با سابقه مذهبی است و هرگز عمدا مرتکب این لغزش نمی شود، بلکه اطرافیان باعث این نوع اتفاقات شده اند.وی در پاسخ به سئوالی در مورد آینده سیاسی رئیسی، اظهار داشت: اقای رئیسی به طور طبیعی به استان قدس بازخواهد گشت و مسئولیت انجا را ادامه خواهد داد که خود این کلی کار دارد. ایشان کارهای خودش را ادامه میدهد، اصلا دیگر وقت ندارد به عرصه سیاسی ورود پیدا کند.

افزودن نظر جدید