انتقاد عضو موتلفه از وزارت اطلاعات

محمدرضا ترقی از اعضای حزب موتلفه به گلایه از وزارت اطلاعات پرداخته و گفته است: «در گذشته وزارت اطلاعات، گام‌های مهمی در رصد فعالیت‌های دشمن انجام داده‌ است ولی الان سفارتخانه‌های ما دچار انفجار می‌شود اما هیچ تحرک مناسبی از سوی وزارت اطلاعات نمی‌بینیم.»

به‌نظر می‌رسد دولت به دنبال از بین‌بردن افراطی‌گری در کشور است. نظرتان در این‌باره چیست؟
من معتقد نیستم که فضای کشور امنیتی است. ولی طبیعتا در هر شرایطی که ما در معرض یک مبارزه دیپلماتیک با دشمنان هستیم و تلاش داریم از یک بحران بین‌المللی عبور کنیم وحدت و همدلی میان تمام گروه‌های سیاسی اجتناب‌ناپذیر است و حفظ آرامش در کشور باید برای همه نیروهای انقلاب مورد توجه باشد.

و تا چه اندازه افراط‌گری‌ها به این وحدت ضربه می‌زند؟
عناصری که رفتارشان موجب تحریک نیروهای سیاسی و ایجاد تنش می‌شود باید از انجام اقدامات افراطی و التهاب‌آفرین پرهیز کنند. طبیعی است وقتی عناصری که در گذشته نقش موثری در تنش‌آفرینی در کشور داشته‌اند و اکنون به مطبوعات برگشته‌اند و زمانی که اجازه می‌دهند که فردی در مطبوعات به مقدسات توهین کند انتظار دارید که کشور دچار تنش نشود؟

به نظر می‌رسد وزیر اطلاعات به رسانه‌هایی دستاورد‌های هسته‌ای را زیر سوال می‌برند اشاره دارد؟
نقد عملکرد دولت که تنش نیست مثلا اگر نماینده مجلس یا یک رسانه عملکرد دولت یا تیم مذاکره‌کننده را نقد معقول کند ایجاد تنش نیست.

‌اساسا با رویکرد وزارت اطلاعات موافق هستید؟
در گذشته وزارت اطلاعات، گام‌های مهمی در رصد فعالیت‌های دشمن انجام داده‌ است ولی الان سفارتخانه‌های ما دچار انفجار می‌شود اما هیچ تحرک مناسبی از سوی وزارت اطلاعات نمی‌بینیم. یا عوامل خارجی می‌آیند و با عواملی که در فتنه نقش داشتند ملاقات می‌کنند و وزارت اطلاعات می‌گوید ما خبر نداشتیم.

نظرتان درباره برخورد یکسان با همه مردم که از سوی وزیر اطلاعات مطرح می‌شود، چیست؟
ما همواره با این روش که هر جریانی سرکار آمد و دیگران را حذف کرد مخالف بوده‌ایم و معتقدیم که نباید دولتی که روی کار می‌آید گذشتگان را درو کند. اما متاسفانه همه دولت‌ها دست به چنین کاری زده‌اند و این دولت هم همین کار را کرد. حتی به استانداران گفته‌اند که از اصولگرایان استفاده نکنید وقتی این سیاست دولت است، وزارت اطلاعات نباید بگوید که از همه نیروها باید استفاده کنیم این موضوع در حد حرف بیان می‌شود و تا عمل فاصله زیادی دارد.

منبع: شرق

افزودن نظر جدید