انتقاد شدید کواکبیان از وزیر کشور: می خواهید بگویم فرزندان کدام مقامات اعدام شدند؟

ایسنا نوشت: رئیس فراکسیون دیپلماسی مجلس با تاکید بر اینکه باید از فرماندهان دیپلماسی کشور تجلیل کرد، درخصوص گفته وزیر امور خارجه کشور درخصوص وجود پولشویی در کشور گفت: هنگامی که سلطان سکه و سلطان شکر وجود دارد، پولشویی هم هست.

مصطفی کواکبیان، در نطق میان دستور جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) گفت: از برخورد پیامبر(ص) درخصوص دوری از خشونت‌ها درس بگیریم و با مردم با مهربانی بیشتری برخورد کنیم. همچنین به شوراهای محل و پارلمان‌های محلی اهمیت بیشتری دهیم. ای کاش در کنفرانس وحدت اسلامی از مسلمانان اهل سنت کشور خودمان تمجید می‌کردیم.

وی با تبریک هفته بسیج گفت: انتصاب فرمانده جدید بسیج را تبریک می‌گویم و می‌خواهم از ارتباط این عزیزان به اهداف سیاسی پرهیز کنیم. در این وانفسای عالم مکار جهان دیپلماسی و روابط بین‌المللی، به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و رئیس فراکسیون دیپلماسی می‌گویم باید دست به دست هم دهیم و به جای تضعیف فرماندهان دستگاه دیپلماسی کشور از ظریفِ صداقت و دانایی در عرصه سیاست خارجی تجلیل کنیم. بیاییم بپذیریم که در کشوری که حداقل ۱۵ میلیارد قاچاق و ۱۴ هزار میلیارد فرار مالیاتی وجود دارد و سلطان شکر، دلار و سکه داریم، حتما پولشویی وجود دارد. دستگاه قضا و دستگاه اجرایی با وجود این موارد باید به اجرای قانون مبارزه با پولشویی اهتمام ورزد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: بارها گفته‌ام تا چه زمانی قرار است شورای هماهنگی اقتصادی، روسای سه قوه تدوام داشته باشد. بسیاری از تصمیمات آقایان نیاز به قانون‌گذاری دارد به مردم ایران می‌گویم که مجلس در راس امور از آن بی خبر است. نگرانی دارم از فردا شورای نگهبان که براساس قانون اساسی باید حافظ شرع و قانون اساسی باشد علاوه بر سیاست‌های کلی نظام، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات شورای عالی فضای مجازی، مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی را مبنای کار خود قرار دهد. آن وقت از مجلس که در راس امور است، چه می‌ماند.

کواکبیان عنوان کرد: اصلاح طلبان از ما می‌پرسند که در این شرایط اقتصادی در مجلس چه می‌کنید. علی رغم اینکه فراکسیون بزرگی داریم ولی باید بگوییم زمانی می‌توانیم به نتیجه برسیم که دوستان به اصطلاح مستقل مجلس به ما کمک کنند و الا ما کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. امیدواریم با اجرای طرح پارلمان اصلاحات در کشور بتوانیم صرفا نمایندگان منتخب از سوی احزاب در مجلس داشته باشیم.

وی در تذکری به وزیر کشور بیان کرد: آقای وزیر کشور به چه حقی حکم شهردار را نگه داشته‌اید؟ مگر قبلا شما این موضوع را تایید نکرده بودید؟ مگر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نگفته بودند ایشان مشکل امنیتی و اطلاعاتی ندارند؟ اگر وابستگان مقامات در ۳۰ سال قبل عضو گروهک منافقین شده‌اند می‌توانم برای شما بگویم چه فرزندانی از برخی مقامات علی‌رغم تخلفات برخی مقامات حتی اعدام شدند. شما در کمتر از ۲۴ ساعت علی‌رغم تخلفات در پرونده‌های املاک نجومی برخی افراد را تایید می‌کردید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: برخی خبرگزاری‌های مرتبط با اصول‌گرایان علیه اصلاح‌طلبان مطالبی را بیان می‌کنند. من بارها گفته‌ام که فقط ۷ یا ۸ میلیون تومان از دانشگاه حقوق دریافت می‌کنم و از مجلس حقوقی نمی‌گیرم اما می‌گویند من ۲۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرم.

افزودن نظر جدید