انتقاد شدید از برنامه"مردان آهنین" تلویزیون/اینها همه اش دعوا می کنند و مواد نیروزا می خورند!

 روزنامه خراسان نوشت:خبر ساخت سری جدید مسابقات «مردان آهنین» برای پخش در نوروز پیش رو آن هم بعد از 6 سال دوری مردان آهنین از سیمای ملی، سبب شد تا بار دیگر حاشیه‌های داغ این مسابقه در سال‌های نه چندان دور که هنوز اثراتش بر پیکره جامعه و به ویژه قشر جوان نمایان است، تداعی شود.

حاشیه‌هایی که مروری بر آن‌ها نشان می‌دهد «مردان آهنین» همان‌قدر که می‌تواند برای رسانه ملی با توجه به اقبال عمومی فرصت باشد، همان‌قدر هم می‌تواند باعث نگرانی باشد.
 نزاع؛ از صحنه تا خیابان!
نزاع، دعوا و درگیری فیزیکی و... همه و همه واژگان مشترکی است که طی سال‌های پخش مسابقه مردان آهنین بارها از رسانه‌ها و درباره شرکت کنندگان این مسابقه شنیده شده است. از خبر حمله دو نفر از  برادران قرایی به دوست سابق‌شان علی مکاری، آن هم با شمشیر سامورایی بگیرید تا نزاعی که به درگذشت روح‌ا... داداشی، قهرمان سابق همین مسابقات انجامید. هر چند در ماجرای داداشی او شروع کننده ماجرا نبود. حتی ماجرای نقدعلی اسماعیلی هم که شمشیر خورد، هنوز داغ است. درگیری‌هایی که فقط به نزاع‌های خیابانی ختم نمی‌شد بلکه پیش از آن، در پشت صحنه ضبط برنامه هم میان ورزشکاران رقم خورده بود.
 دوپینگ استروئید و روان‌های مغشوش
مصرف ماده ممنوعه «استروئید» در زمان برگزاری مسابقات، یکی از مهم‌ترین عوامل درگیری‌های مردان آهنین سر ضبط برنامه بود. ماده‌ای ممنوعه‌ که دوپینگ محسوب می‌شود و به اذعان بسیاری از قهرمانان این رشته در سر ضبط مسابقه مردان آهنین، 99 درصد ورزشکاران از این ماده استفاده می‌کردند. ماده‌ای که علاوه بر تاثیرات فیزیکی قوی و غیرمجاز بر روی ورزشکاران، به اختلالات روانی و بالا رفتن هیجان در آن‌ها و دعوا و درگیری میان‌شان منجر می‌شد.
 همیشه پای داوری در میان است!
مسئله داوری در طول این سال ها، یکی از متهمان درجه یک حواشی مطرح بوده است. مسئله ای که به گفته ورزشکاران این رشته، همیشه یکی از عوامل حاشیه در برنامه بوده است. بخشی از حواشی مردان آهنین در سال‌های پخش، داوری بود که به گفته اهالی این رشته میان ورزشکاران تفرقه می‌انداخت. مسئله‌ای که البته همیشه «خودنگاه» آن را تکذیب می‌کرد و می‌کند.

99 درصد مردان آهنین از مواد نیروزا استفاده می کردند

محراب فاطمی، همان جوان خوش سیمای قوی‌ترین مردان ایران که در سال‌های ابتدایی پخش آن از سیمای ملی، بدجور در میان جوانان و علاقه‌مندان به این ورزش محبوب شده بود، حالا در آستانه ساخت و پخش مجدد این برنامه از سیمای ملی در نوروز 97 در گفت‌وگو با وب سایت ورزش3، حرف‌های جالبی زده است. حرف‌هایی که نه تنها بوی دلخوری می‌دهد بلکه نشان می‌دهد پشت پرده این مسابقه تا چه اندازه دستخوش حواشی داغ و ریز و درشت بوده است. در ادامه بخش‌هایی از صحبت‌های او را از نظر خواهید گذراند.
  من که با تعطیلی این مسابقه راحت‌تر از قبل هستم! تا وقتی که این رقابت‌ها برگزار و از تلویزیون پخش می‌شد، همیشه در حاشیه بودیم اما الان راحت زندگی‌ام را می‌کنم و به کسی کاری ندارم.
  ٩٩‌درصد بچه‌هایی که در قوی ترین مردان شرکت می‌کردند، از استروئید و دیگر مواد نیروزا استفاده می‌کردند. به همین دلیل هم بود که به جز یک عده انگشت شمار، بقیه یکی، دو سال مطرح می‌شدند و خیلی زود کنار می‌رفتند.
  مسابقه مردان‌ آهنین طرفداران زیادی داشت و برخلاف اعلام صداوسیما که گفته بود دومین برنامه پربیننده نوروز است، من می‌دانم که با فاصله پربیننده‌ترین برنامه نوروز محسوب می‌شد.
  مرگ روح‌ا... داداشی مزید بر علت شد تا تفکر منفی راجع به ورزشکاران به وجود بیاید. من می‌توانم بگویم این حاشیه‌هایی که گفته می‌شد، اکثرا واقعیت داشت. از دعوا و درگیری تا دوپینگ در این رقابت‌ها صورت می‌گرفت!

چاقوکشی در برنامه کذب محض است!
«رضا قرایی» و «مسلم دارابی» که هر دو نفر سابقه قهرمانی در مردان آهنین را دارند، به تازگی درباره حاشیه های این برنامه در گفت‌وگو با ایسنا و شهروند حرف‌هایی زده‌اند که خواندنی است.

  «رضا قرایی» می گوید: «حضور در مسابقه مردان آهنین انگیزه ای برای ما و تمام ورزشکاران این رشته در طول سال بود اما دیگر دلیلی نمی بینم به خودم فشار بیاورم. اختلاف و مشکل در هر رشته ای پیش می آید. ورزشکاران این رشته از نظر اندامی درشت هستند و به همین دلیل اخبار مربوط به آن ها بزرگ نمایی می شود، اما چاقوکشی و قمه کشی در حاشیه برنامه مردان آهنین کذب محض است. درباره اختلاف بین برادران فاطمی و برادران قرایی، طبیعی بود که ما با هم خیلی رابطه دوستانه ای نداشته باشیم و حتی کری خوانی کنیم. قبل از من محراب فاطمی چند بار قهرمان شده بود و وقتی من آمدم، چند سال پشت سر هم قهرمان شدم. هم ما چهار برادر بودیم که در مسابقات شرکت می کردیم و هم برادران فاطمی. این شباهت ها هم باعث این بحث ها شده بود.»

  «مسلم دارابی» هم معتقد است: «به نظرم یک سری دنبال بهانه بودند تا جلوی پخش مسابقه مردان آهنین را بگیرند وگرنه این که یکی، دو نفر در زندگی شخصی شان دچار حاشیه شدند، چه ارتباطی به پخش نشدن این برنامه داشت؟ مگر در فوتبال و والیبال چنین اتفاقاتی رخ نمی دهد؟ در این رشته هم درگیری به وجود می آید و هم جلوی دوربین بازیکنان به هم فحش می دهند. قرار نیست وقتی یک نفر اشتباه می کند، همه تنبیه شوند. این که می گفتند در مسابقه مردان آهنین هر سال دعوا می شد، درست نبود. در ١٠سالی که این مسابقه برگزار می شد، من فقط یک بار دیدم که ورزشکاران با هم دعوا کردند. واقعا ١٠سال، یک دعوا آمار بدی است؟ این نفرات با این اندام و قدرت که کامیون و هواپیما جابه جا می کنند، اصلا دعوایی نبودند.»

افزودن نظر جدید