انتقاد سلیمی نمین از عکس جنجالی میرحسین موسوی و ترامپ

فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به عکس جنجالی موسوی و ترامپ در صفحه اول این روزنامه، این قیاس را «قطعا غلط» خواند.

به گزارش امیدنامه به نقل از جمارن ،عباس سلیمی نمین، در واکنش به عکس جنجالی صفحه یک روزنامه تهران تایمز در مقایسه مهندس میرحسین موسوی و ترامپ، اظهار داشت: من ناخن کشیدن به زخم های کهنه را منطقی نمی دانم. در عین حال معتقدم که نباید خیلی خودمان را غیر قابل انعطاف نشان دهیم.

فعال سیاسی اصولگرا افزود: مقایسه ها به معنای این نیست که صد در صد انطباق داده می شود بلکه در ارتباط با عدم پذیرش ساختارهای قانونی، غیر از تهران تایمز در جاهای دیگر و فضای مجازی مکرر دیده ام که مقایسه هایی صورت گرفته است.

وی با ابراز این ادعا که «حصری به آن معنا وجود ندارد» در عین حال گفت:  خود من این موضوع(مقایسه) را نمی پسندم؛ اما نه به دلیل اینکه آقای موسوی امکان دفاع از خودش را ندارد، بلکه  ایشان ارتباطاتشان را دارند.

وی گفت: اگر از سوی دیگر نگاه کنیم، بعد از انتخابات سال ۸۸ غرب تلاش کرد که چاهی را برای ما بکند. در رأس آن آمریکایی ها بودند و رسانه های همسو با آنها هم در این زمینه نقش جدی ایفا کردند تا در جامعه ما چند پارچگی ایجاد کنند. خودخواهی بعضی از کسانی که علی القاعده از آنها انتظار نمی رفت به این امر کمک کنند، باعث شد که راه برای بدخواهان ملت باز شود.

سلیمی نمین با تأکید بر اینکه کسانی که مقایسه می کنند خطابشان به غرب است، تصریح کرد: غرب این قضیه را در دستور کار خودش قرار داد و امروز خودش گرفتار همین مسأله است و به طور جدی تر دارد با این مسأله مواجه می شود. ولی خود من این مسأله را نمی پسندم که غیر استدلالی سخن بگوییم و یا به نوعی فقط سعی داشته باشیم همدیگر را ناراحت کنیم. اما این استدلال ایراد ندارد که بگوییم غربی ها همین شیوه ها را در ایران دنبال کردند.

وی ادامه داد: من هم این مطلب را قبول دارم که ما باید از مسائل سیاسی درس بگیریم و فراموش نکنیم، ولی اگر به همدیگر دهان کجی کنیم نه تنها درس نمی گیریم، بلکه بیشتر نسبت به یک موضوع تعصب می ورزیم. کما اینکه همان آقایان امروز دارند رفتار سیاسی خودشان را اصلاح می کنند. یعنی آقای کروبی دوباره به همان ساختار انتخاباتی بر می گردد و به این جمع بندی رسیده که نمی شود ساختار را نفی کرد و بعد خواست که در انتخابات مشارکت مؤثر صورت بگیرد. آقای کروبی دارد به ساختار بر می گردد. یعنی در همین ساختار می خواهند کاندیدا بدهند و دارند با دیگران رایزنی می کنند تا در انتخابات موقعیت مؤثرتری پیدا کنند. در حالی که سال ۸۸ همه ساختارها و نظم جامعه را به هم ریختند.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: من معتقدم که به صورت استدلالی و منطقی مقصرین سال ۸۸ را معرفی کنیم که موجب شدند جامعه دو بخش شود و جامعه را تا مرز درگیری با هم پیش بردند. امروز هم در بیرون از جامعه خودمان به خوبی می توانیم غلط بودن این موضوع را دریابیم و هم در جامعه خودمان از طریق بازگشت افراد به قانون می توانیم این موضوع را بفهمیم.

وی یادآور شد: آقای خاتمی در سال ۹۰ بلافاصله صف خودش را از اغتشاشگران جدا کرد. به دلیل اینکه رأی داد و عملا اعلام کرد که من رویکرد آنها را قبول ندارم و باید از طریق همین صندوق های رأی اصلاحات صورت بگیرد. بعد هم تلاش کردند و توانستند آقای روحانی را به ریاست جمهوری برسانند. طبیعتا از همان ساختار استفاده کردند و نامزد مورد نظر خودشان را به کرسی ریاست جمهوری نشاندند.

سلیمی نمین با بیان اینکه سعی نکنیم لج همدیگر را در بیاوریم، اظهار داشت: می توانیم منطقی ارائه دهیم که به خوبی بد بودن اصل موضوع روشن شود. ما به این دلیل از تجربیات تاریخی استفاده می کنیم که آنها را تکرار نکنیم. زمانی می رسیم به اینکه نباید آن را تکرار کنیم که به بد بودن آن وقوف پیدا کنیم. تحلیل و بحث کردن به منظور وقوف بر موضوع خیلی خوب است اما لج در آوردن به نفع مصالح کشور نیست.

وی ادامه داد: لج در آوردن خیلی به فضای جامعه کمک نمی کند و من این را نمی پسندم. این موضوع نتیجه خوبی را به جامعه نمی دهد. قطعا باید تجزیه و تحلیل کنیم ولی اینکه بخواهیم چنین تطبیق هایی بدهیم قطعا غلط است.

افزودن نظر جدید