انتقاد سخنگوی مجمع ایثارگران از تعلل وزارت کشور در اعطای مجوز به این حزب

جت الاسلام والمسلمین محمد پروازی سخنگو و از اعضای هیئت مؤسس مجمع ایثارگران انقلاب اسلامی از وزارت کشور به دلیل کم توجهی به درخواست این مجموعه برای دریافت مجوز رسمی حزب انتقاد کرد و گفت: بیش از یکسال است که تمامی اطلاعات در اختیار وزارت کشور قرار داده شده ولی متاسفانه تاکنون پاسخی درخور در این ارتباط دریافت نشده است.

به گزارش امیدنامه به نقل از انتخاب، در مورد «وضعیت مجمع ایثارگران» می گوید: مجمع ایثارگران و حزب پاك ( در شرف  تاسیس ) دو مجموعه ایثار گران بودند که در مسیری واحد برای تشکیل اولین تشكل سیاسی و رسمی ایثارگران پا بر عرصه سیاسی و اجتماعی کشور نهادند.

وی افزود: این دو مجموعه پس از فراز و فرودهای متعدد و معرفی هیئت موسس و همکاری های مختلفی که با یکدیگر انجام دادند تصمیم به ادغام دو مجموعه تحت عنوان «مجمع ایثارگران» گرفتند.

پروازی ادامه داد: این تصمیم در اقدامي هماهنگ با اعضای هیئت موسس هردو مجموعه به تصویب رسیده و خروجی آن «مجمع ایثارگران» شد.

سخنگوی مجمع ایثارگران در مورد وضعیت قانونی این مجموعه در وزارت کشور گفت: بیش از یکسال است که به وزارت کشور معرفی شده ولی متاسفانه تا کنون پاسخی درخور در این ارتباط دریافت نگردیده است .

وی با بیان این مطلب که «بر این باور بودیم که ماههای پایانی مجلس قبل بوده و شاید روند عدم رسیدگی طبیعی بوده باشد»، افزود: بعد از انتخابات اسفند 94 و تشکیل مجلس جدید ، امید میرفت کمسیون محترم ماده 10احزاب در رسیدگی به این مهم تسريع نماید كه متاسفانه هنوز هم پاسخی نسبت به این در خواست ارایه نشده است .

این فعال سیاسی و رزمنده دوران دفاع مقدس در مورد اعضای هیات موسس این مجمع گفت: اعضای این مجمع همگی از ایثارگران دوران دفاع مقدس بوده که علقه و علاقه آنان به انقلاب و ارزشهای والای ازادي خواهانه و استقلال طلبانه آن، عامل اساسی در ایجاد چنین مجموعه و تلاش برای تشکیل یک حزب مستقل سیاسی است.

پروازی در پاسخ به سوالی در مورد اعضای این مجمع به آقایان مقدم - فلاح-ظریفیان-آفریدون – کیانی – طباطبائی – کیهان نژاد – ضیایی- امام -  مرشدی – پروازی – غلامعلی رجایی – ترين سان - ترکاشوند و.... اشاره کرد.

پروازی حدود فعالیت این مجمع را اینگونه توضیح داد:‌ قطعا حدود فعالیت یک مجموعه سیاسی ،قلمروهای سیاسی  و اجتماعی بوده که مجمع ایثارگران نیز خارج از این قاعده نخواهد بود . همچنین مطلوب نهایی این مجمع جغرافیای ایران عزیز بوده و تمام تلاش برای پوشش دادن این عرصه مطمع نظر خواهد بود .

وی ضمن تایید رابطه ی مجمع ایثارگران و هیئت ایثارگران گفت: مجمع ایثارگران، حوزه فعالیت سیاسی و اجتماعی را تحت پوشش قرار خواهد داد و هیئت ایثارگران نیز با گرایش مذهبی و فرهنگی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

پروازی در پایان ابراز امیدواری کرد که وزارت کشور برای تسریع در رسیدگی و اعلام نظر در مورد درخواست مجمع ایثاگران، تعجیل کند

افزودن نظر جدید