انتشار صحبت‌ عضو شورای شهر، دلیل فیلتر چند سایت خبری

مدیرعامل برنا با اشاره به فیلتر برخی خبرگزاری‌ها پایگاه‌های خبری و همچنین «برنا» گفت: انتشار صحبت‌‌های عضو شورای شهر دلیل فیلتر بوده است.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا،محمد مبین با اشاره به فیلتر «برنا» که همزمان با یک خبرگزاری و چند پایگاه خبری دیگرصورت گرفت،‌ اعلام کرد: صبح امروز در شعبه ۲ دادگاه فرهنگ و رسانه حاضر شدیم و فارغ از برخورد خوب مسئولان، علت مسدود شدن برنا که بدون اطلاع قبلی انجام شد، انتشار و بازتاب صحبت‌های غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران در نشست صحن علنی این شورا درباره واگذاری املاک عمومی پایتخت به برخی از مسئولان شهرداری و بعضی از اعضای شورای شهر تهران عنوان شد.

علت فیلترینگ؛ انتشار صحبت‌های عضو شورای شهر در صحن علنی

او با بیان این‌که این صحبت‌های عضو شورای شهر تهران توسط رسانه‌های دیگر نیز بازتاب یافته، گفت: مشخص نیست چرا انتشار صحبت‌های یک عضو شورای شهر که در صحن علنی این شورا مطرح شده، غیرقانونی است و منجر به فیلتر شدن رسانه‌ها شده و نکته مهم دیگر این است که در گزارشی که در «برنا» در این خصوص منتشر شد، هیچ‌گونه قضاوت قطعی صورت نگرفته و تاکید شده بود که درصورتی که گزارش سازمان بازرسی صحت داشته باشد، باید با متخلفان برخورد شود.

مدیرعامل برنا با اشاره به این‌که مسدود شدن این‌چنینی رسانه‌ها به صلاح نظام قضایی و همچنین سیستم رسانه‌ای کشور نیست، خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که «برنا» یک خبرگزاری دولتی وابسته به وزارت ورزش و جوانان است، علاوه بر ما، بخش حقوقی این وزارتخانه نیز پیگیر حل مشکل است.

او گفت: ظاهراً در حال حاضر رفع فیلتر «برنا» امکان‌پذیر نیست و صحبتی در این رابطه مطرح نشده، چرا که دستور مسدود شدن برنا، از سوی مقام‌های ذی‌ربط قضایی انجام شده و رفع فیلتر نیز صرفاً با دستور مقام‌های قضایی میسر خواهد بود لذا باید تا زمان برگزاری دادگاه منتظر بمانیم.

ادامه فعالیت حدود ۲۰۰ خبرنگار برنا

این فعال رسانه‌ای یادآور شد: باتوجه به فعالیت بیش از ۵۰ خبرنگار و کارمند در دفتر تهران و حدود ۱۵۰ نفر دیگر از کارکنان مجموعه برنا در سراسر کشور، قطعاً تا زمان برگزاری دادگاه، به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.

بی‌اطلاعی جنتی و واعظی از فیلترینگ رسانه‌ها

مبین ضمن تشکر از وزیر ورزش و جوانان و معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری به‌دلیل تلاشی که به‌منظور حل مشکل فیلترینگ این خبرگزاری انجام دادند، نسبت به رفع فیلتر تمامی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری مسدود شده اظهار امیدواری کرد و گفت: بنابر پی‌گیری‌هایی که از طریق اعضای کارگروه تعیین مصادیق جرائم رایانه‌ای که از چند نفر از ورزا ازجمله آقایان علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده، انجام دادیم متوجه شدیم این کارگروه نقشی در این اتفاق نداشته و هم آقای جنتی و هم آقای واعظی در این باره اظهار بی‌اطلاعی کردند.

او ضمن ابراز امیدواری نسبت به صدور دستور رفع فیلتر تا زمان برگزاری دادگاه، خاطرنشان کرد: در این صورت، مراحل برگزاری دادگاه نیز انجام خواهد شد و درصورتی که دادگاه ما را مجرم شناخت، تاوان آن را بنابر قانون پرداخت خواهیم کرد و در غیر این‌صورت امیدواریم به حل این مشکل، یک رسانه، به‌ویژه رسانه دولت که با مشکل در بازتاب خدمات خود روبرو است، بیش از پیش با کمبود رسانه و صدا مواجه نشود.

علت فیلترینگ برنا، پویش، ۹ صبح و پرشین خودرو

مدیرمسئول «برنا» همچنین با اشاره به علت مسدود شدن دیگر رسانه‌ها، گفت: پایگاه‌های خبری پویش، ۹ صبح و پرشین خودرو همچون «برنا» به‌دلیل انتشار صحبت‌های آقای انصاری در صحن علنی شورای شهر مسدود شده‌اند اما به‌گفته مدیرمسئول خبرگزاری موج، این رسانه به علتی بجز مسائل مربوط به شورای شهر و شهرداری تهران فیلتر شده و گویا این خبرگزاری هیچ مطلبی در این باره روی خروجی خود قرار نداده است.

مبین در پایان گفت: خواهش ما از قوه قضاییه و دادگاه فرهنگ و رسانه این است که در اسرع وقت نسبت به برگزاری دادگاه اقدام کنند تا در روزهای پرخبر پیش‌رو بتوانیم به فعالیت خدمات‌رسانی خود ادامه دهیم و درصورتی که جرمی مرتکب شده‌ایم، بنابر قانون با ما و دیگر رسانه‌ها برخورد شود.

افزودن نظر جدید